تشکیل کارگروه پیگیری مسائل زیست‌محیطی کهریزک

دنیای اقتصاد - شهرری - روح‌الله حسین‌زاده: بخشدار جدید کهریزک از تشکیل کارگروهی برای پیگیری و رفع مشکلات محیط زیستی این شهر به ریاست معاون استاندار تهران خبر داد. حسین توکلی در مراسم معارفه و تکریم بخشداران جدید و قدیم کهریزک با اعلام این مطلب به تشریح برنامه‌های کاری خود در مسوولیت جدید پرداخت و گفت: کهریزک با داشتن دو شهر بزرگ و روستاهای توانمند، ظرفیت خوبی در تمام زمینه‌ها برای منطقه جنوب پایتخت به‌شمار می‌رود.وی افزود: کهریزک اگرچه از نظر صنعتی رشد خوبی کرده است، اما مردم این منطقه جنوبی تهران از این رشد بهره‌ای نبرده‌اند.

توکلی توسعه بخش کهریزک، افزایش رفاه اجتماعی مردم این بخش، مشارکت‌پذیری، تلاش برای حفظ محیط زیست و صیانت از بیت‌المال را از مهم‌ترین اهداف برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش کهریزک که روزگاری شامل دو دهستان قلعه نو و کهریزک بوده، امروزه با توسعه روستاها به دو بخش قلعه نو و کهریزک تبدیل شده که این خود نشان از توجه به این بخش دارد.فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم، کهریزک را از بخش‌های استراتژیک توصیف کرد و افزود: انتخاب مدیر این منطقه حساسیت بالایی داشت و برای همین فردی انتخاب شد که از خلاقیت‌های اجرایی برخوردار بوده و کارآیی لازم را داشته باشد.

هدایت‌الله جمالی‌پور، بومی بودن، داشتن شناخت مناسب از شرایط بخش و تعامل مطلوب با مسوولان مختلف را از ویژگی‌های بخشدار جدید اعلام کرد. وی اظهار کرد: کهریزک به واسطه قدمت تاریخی، جمعیت بالا و موقعیت و ظرفیت بالای خود از حساس‌ترین مناطق شهرستان محسوب می‌شود؛ به همین دلیل فردی که به عنوان نماینده عالی دولت در این بخش منصوب می‌شود، باید دارای توانمندی‌های بالای مدیریتی و اجرایی باشد. امام جمعه باقرشهر نیز در این مراسم داشتن ایمان و تقوا را از لوازم مدیریت موفق در اسلام اعلام کرد و افزود: مدیری که ایمان و تقوا دارد خداترس بوده و مسوولیت خود را به خوبی انجام می‌دهد. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیداحمد موسوی با بیان اینکه ریشه همه خطاها حب دنیا است، افزود: مدیر موفق باید مشورت را در دستور کار خود قرار داده و با همدلی با سایران و انتقاد‌پذیری انجام وظیفه کند. سیدناصر موسوی بخشدار سابق کهریزک و معاون جدید فنی و عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی گزارش عملکرد خود را در مدت ۲۱ ماه تصدی مسوولیت بخشداری کهریزک ارائه کرد. بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن‌آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.