افتتاح طرح‌های عمرانی و درمانی در شهرری

دنیای اقتصاد- شهرری- روح‌الله حسین‌زاده: بخشدار مرکزی شهرستان ری گفت: امروز معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و تعدادی از روسای اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان از روستاهای این بخش دیدن می‌کنند. حشمت‌الله پورمهدوی افزود: در این دیدارها، مشکلات روستاهای بخش مرکزی شهرستان ری مطرح و با حضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری راهکارهای حل این مشکلات بررسی و اعلام می‌شود.به گفته وی در این دیدار یک روزه، دهیاری روستای اندرمان (امامزاده ابوالحسن)، مرکز بهداشتی درمانی و همچنین ایستگاه پلیس روستای اسلام‌آباد سیمان تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری نیز از مرکز سلامت روستایی اسلام‌آباد سیمان تهران به‌عنوان یک مرکز مدرن روستایی یاد کرد و گفت: تلاش این شبکه در این مرکز، ارتقای سطح سلامت و بهداشت روستاییان است.

فاطمه تاجیک افزود: اجرای برنامه پزشک خانواده و استانداردسازی فضای فیزیکی این مرکز به‌منظور اجرای طرح تحول سلامت از مهم‌ترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در این روستا است. وی با اشاره به جذب روانشناس و کارشناس تغذیه در این مرکز بهداشتی افزود: با توجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیر همچون چاقی، دیابت و فشار خون سعی کرده‌ایم در قالب ارائه مشاوره و آموزش‌های فردی و جمعی، رفتار مردم را به سمت تغذیه سالم‌تر و تحرک فیزیکی بیشتر تغییر دهیم.

تاجیک تاکید کرد: اگر چه انتظار می‌رود روستانشینان به‌دلیل نوع فعالیت‌ها و آداب و رسومشان کمتر درگیر مشکلات ناشی از تغییر سبک زندگی باشند اما متاسفانه کم‌تحرکی و تغدیه نامناسب موجب شده که شاهد افزایش نرخ بیماری‌های غیرواگیر همچون دیابت و فشارخون در این مناطق باشیم. وی در ادامه به اهمیت سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارشناس روانشناس در این مرکز مستقر بوده و آموزش‌های لازم را به مردم و مراجعان در زمینه ارتقای مهارت زندگی می‌دهند. وی کل اعتبار هزینه شده برای بازسازی، تعمیر و تجهیز مرکز سلامت روستای اسلام‌آباد سیمان تهران را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: حدود ۶۰ میلیون تومان از این اعتبار از محل کمک‌های دهیاری تامین شده که رنگ‌آمیزی فضای بیرونی، ایجاد و توسعه فضای سبز از این اقدامات بوده است. دهیار اسلام‌آباد سیمان تهران نیز گفت: مرکز سلامت روستایی اسلام‌آباد سیمان تهران در زمینه‌های بهداشت محیط، تغذیه، روانشناسی، دندانپزشکی، پزشک عمومی و مامایی و بهداشت خانواده به مراجعان خدمات ارائه می‌کند. سیدجلال حسینی اظهار امیدواری کرد: با استقبال و استفاده مردم از خدمات این مرکز و گسترش فرهنگ خودمراقبتی و تغییر شیوه‌های ناسالم زندگی به رفتارهای سالم شاهد ارتقای سطح سلامت مردم روستای اسلام‌آباد باشیم.