ایران از ظرفیت‌های ارزشمندی برخوردار است

دنیای‌اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: اولین هیات تجاری بازاریابی سال ۹۵ انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مرکب از ۲۳نفر از مدیران ارشد شرکت‌های نمایشگاهی سراسر ایران، به ریاست نلسون حضرتی و همراهی هیات‌رئیسه انجمن و رئیس امور نمایشگاهی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، عازم فرانسه شد. این سفر برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کار حرفه‌ای در زمینه رویدادها، نمایشگاه‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها با عنوان (HEAVENT) و همچنین ملاقات با مدیران اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی (ufi) و همچنین حضور درکارگاه آموزشی EMD برنامه‌ریزی شد. HEAVENT عنوان نمایشگاهی است که سالانه و به‌طور معمول در ماه نوامبر در پاریس با حضور اقشارمختلفی در موضوع کسب‌وکار حرفه‌ای نمایشگاهی، سمینار و کنفرانس‌ها برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، امکان آشنایی با متخصصان برگزارکننده نمایشگاه، آشنایی با جدیدترین ابزار و امکانات نمایشگاهی، آشنایی با اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط و انتقال تجربیات، اطلاعات و جدیدترین دانش تخصصی جهانی، مهیا است. در این همایش، رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران، ضمن معرفی اعضای هیات تجاری و انجمن نمایشگاه‌های کشور ایران، فعالیت‌های آن‌را برشمرد و به تبادل نظر در زمینه همکاری‌های آینده پرداخت.نلسون حضرتی توانمندی‌های ایران را از نظرصنعتی، معدنی و جاذبه‌های توریستی تشریح کرد و جزئیاتی از افتخارات ایران را برشمرد. نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه به ویژگی‌های ایران هم اشاره کرد و گفت: ایران با آب و هوای چهار فصل و مطبوع دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی اسلامی، تاریخی و باستانی بسیاری است و در این بین استان تاریخی کرمانشاه همچون دیگر نقاط کشور کهنسال ما، آثاری از روزگار مجد و عظمت ایران را در سینه کوه‌ها و پهن دشت‌های خود محفوظ کرده است.

وی اظهار کرد: برخلاف سایر نقاط ایران که به صورت مقطعی سکونت داشته‌اند، این استان بدون وقفه در ادوار مختلف تاریخ، سکونتگاه بوده است شواهد و مدارک باستان شناختی نشان می‌دهد این منطقه از اولین زیستگاه‌های انسان اولیه به شمار می‌رفته و یکی از مراکز مهم جمعیتی در زاگرس میانی محسوب می شده است.حضرتی یادآوری کرد: وجود صدها اثر تاریخی و باستانی، آثار طبیعی، مساجد، تکایا و زیارتگاه‌ها موید اهمیت این منطقه در طول دوران تاریخ است. وی افزود: در بخش اقتصادی، کرمانشاه دروازه ورود به بازارهای عراق است به‌نحوی که بیش از نیمی از صادرات ایران به این کشور از طریق مرزهای این استان انجام می‌گیرد.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران ضمن پرداختن به تاریخچه ایجاد نمایشگاه گفت: صنعت نمایشگاه در جهان به شکل امروزی از سال ۱۸۵۱ با نمایشگاه لندن شروع به کارکرد که ایران برای اولین بار در این نمایشگاه حضور داشته است و این نشان از قدمت این صنعت و علاقه ایران است. وی خاطرنشان کرد: ایران از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی ارزشمندی برخوردار است که درسطح بین‌المللی قابل ارائه می‌باشد ودر برجسته سازی و ایجاد لینک‌های ارتباطی با موسسات مربوطه نیاز به ارتقا و تقویت همکاری‌ها دارد.

حضرتی گفت: نمایشگاه‌های تجاری به‌صورت توامان ابزاری برای توزیع و ارتباط هستند که فرصتی را برای برقراری ارتباط میان کالا یا خدمت با مخاطب فراهم می‌کنند، اطلاعاتی را پیرامون آخرین وضعیت شرکت ومحصول ارائه می‌کنند وزمینه رابرای برقراری تماس با مشتریان، شرکا و تامین‌کنندگان احتمالی مهیا می‌سازند.وی ضمن تشکر از دعوت سازمان یوفی مبنی برعضویت انجمن نمایشگاه‌های ایران، هدف از پیوستن به این اتحادیه را استفاده از تجربیات دیگرانجمن‌ها و دراختیار گذاشتن به سایراعضا اعلام کرد وافزود: با تعامل بیشتر شرکت‌های عضو و همچنین ارتباط بهتر با سایر انجمن‌ها می‌توانیم برای برون‌رفت از مشکلات موجود چاره‌اندیشی کنیم و به‌عنوان بازوی اقتصاد دولت و مجلس نقش کوچکی در مسیر پیشرفت کشور داشته باشیم.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران با اشاره به وضعیت کسب‌وکار درایران، از شرکت‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز ومشهد به عنوان سمبل افتخار در ارائه توانمندی‌های ایران یادکرد و از نمایشگاه خوزستان که بر سرمایه ملی نفت برپاشده است نام برد وگفت: دریک اقتصاد سالم، تولید وخدمات باید بیشترین ارزش افزوده را ایجادکنند. رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران درپایان آمادگی این انجمن برای تعامل و همکاری متقابل به‌منظور فعالیت‌های مشترک با اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاه را اعلام و از مسوولان یوفی برای حضور در ایران دعوت کرد.

دیدار با دبیرکل اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاه

درنشستی که در مرکز کنفرانس‌های هتل نووتل پاریس برگزار شد، کریستین، دبیرکل اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاه به تشریح فعالیت‌های این اتحادیه پرداخت وگفت: یوفی در ۸۳کشور نمایندگی دارد که شامل ۴۰ قدرت بزرگ دنیا هستند، همچنین ۵۰ انجمن عضو یوفی هستند که بعضی کشوری و بعضی منطقه‌ای هستند.وی مشارکت در صنایع و برنامه‌ریزی برای رشد صنعت نمایشگاه و تبلیغات و گسترش فعالیت‌ها، تحقیقات، آموزش و ایجاد شبکه‌های ارتباطی برای حضور اعضا را از فعالیت‌های این انجمن مطرح کرد.