آی تی ایران: جیمی والس بنیانگذار ویکی‏پدیا یک شبکه اجتماعی مبتنی بر یک اپراتور/ سرویس موبایلی راه‏اندازی کرده که مردم بتوانند از پروژه‏های خیرخواهانه حمایت کنند. نام این شبکه اجتماعی TPO مخفف«The People's Operator» است که در واقع یک سرویس موبایلی خیریه است. این سرویس خیریه موبایلی از سال ۲۰۱۲ در انگلستان وجود داشته که مردم می‏توانند با استفاده از آن‏ به‌طور خودکار ۱۰ درصد از صورتحساب تلفن همراهشان را به نهاد خیریه‏ای که انتخاب می‏کنند، اعطا کنند.

جیمی والس می‏گوید: ما یک پیشنهاد خوب به مشترکان می‏دهیم وهیچ هزینه اضافی از آنها دریافت نمی‏کنیم بلکه به آنها می‏گوییم، شما می‏توانید روی اپراتور فعلی بمانید و آنها ۱۰ درصد از صورتحساب شما را روی تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد یا آگهی‏های مجلات هزینه می‏کنند یا می‏توانید به «اپراتور TPO» سوئیچ کنید و ما این ۱۰ درصد را صرف چیزی می‏کنیم که شما به آن اهمیت می‏دهید.

بنیانگذار ویکی‏پدیا حالا این سرویس را در آمریکا راه‌اندازی کرده است و این اپراتور مجازی حالا از زیرساخت‏های موبایل اسپرینت برای ارتباط خود و مشترکان بهره می‏گیرد.

به گفته او این شبکه اجتماعی بیشتر شبیه توئیتر است تا فیس‌بوک و قصد دارد مردم از این طریق به یکدیگر متصل شوند و به نهادهای خیریه کمک کنند بدون اینکه نگران این باشند که پلت‌فرم واسط کمیسیونی را این وسط برای خود اخذ کند.