واردات قانونی حجم زیادی از سوغات بازار مشهد از مبادی ورودی

دنیای اقتصاد- دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از واردات قانونی حجم زیادی از سوغات بازار مشهد از مبادی ورودی خبر داد.

به گزارش تسنیم، ابراهیم افشاری اظهار کرد: تفسیری که از مقوله قاچاق در خراسان‌رضوی وجود دارد قدری با سایر استان‌ها تفاوت دارد چراکه با اینکه این استان دارای مرز طولانی است هیچ نوع ورود قاچاق از بیرون کشور انجام نمی‌شود. وی بیان کرد: به بیان دیگر خراسان‌رضوی تنها مقصد قاچاق بوده و مبدأ این امر نیست و بیشترین میزان قاچاق از استان‌های غربی و جنوبی کشور انجام می‌شود اما باتوجه به جمعیت بالا و تعداد زیاد زائری که به این استان رفت و آمد می‌کنند بازار مناسبی در این منطقه به‌وجود آمده که طمع قاچاقچیان را برمی‌انگیزد. دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ادامه داد: برخورد شدیدی که در استان با قاچاقچیان وجود دارد فضا را برای آنها ناامن کرده و کمتر سعی بر واردکردن کالای قاچاق به این استان دارند.

افشاری با اشاره به جلساتی که برای حمایت از تولید ملی در استانداری خراسان‌رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که بسیار موردتوجه اصناف و مسئولان بخش تولید قرار گرفته این است که بخش زیادی از بازار سوغات مشهد در اختیار کالای غیرایرانی است. وی تأکید کرد: اما درصد زیادی از این کالاها به‌صورت رسمی و از مبادی ورودی وارد استان می‌شوند چراکه تعرفه آن‌ها به حدی پایین است که قاچاق را از توجیه خارج می‌کند و برای این موضوع باید اقدامات کارشناسی برای گمرک درنظر گرفته شود.