دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت با تلاش دسته جمعی تمامی کارکنان در سطوح مختلف به‌دنبال دستیابی به چشم‌انداز سازمانی خود است تا در آینده نزدیک، پیشرو پالایشگاه‌های منطقه خاورمیانه با اعتبار جهانی شود.

محمدباقر دخیلی در جلسه اشاعه آرمان شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به اینکه دستیابی به این مهم دور از دسترس نیست، افزود: تمامی کارکنان شرکت برای دستیابی به این مهم، با همدلی و همزبانی و همسویی بیشتر تلاش می‌کنند.

وی در بیان چگونگی تدوین استراتژی شرکت اضافه کرد: بر اساس مدل انتخابی
(مدل MAMIF) تیمی از مدیران ارشد شرکت تشکیل و نتیجه کار دوره اول در کتابچه‌ای با محوریت آرمان مشترک مدیران ارشد در سال گذشته تدوین شد تا همگان از آرمان و اهداف شرکت آگاهی لازم و کافی را داشته باشند و برای رسیدن به آن تلاش کنند. وی با بیان اینکه بر اساس مدل، در انتهای دوره چهارم قرار داریم و نتیجه آن در کتابچه‌ای تحت‌عنوان برنامه‌ریزی استراتژیک در حال نهایی شدن است، افزود: تدوین استراتژی و اجرای آن در یک مرحله و چرخه، شدنی نیست و ضروری است که طی دوره‌های مختلف با توجه به زمان و شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها و همچنین نگاه به تغییرات جهانی و داخلی و... انجام شود.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که تک‌تک کارکنان این شرکت از آرمان و هدف نهایی شرکت آگاهی کامل داشته و در سایه همدلی و همزبانی، این سازمان به‌طور خلاقانه به اهداف خود نائل شود. رئیس هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت تبریز نیز در این نشست گفت: تدوین اهداف و استراتژی چندساله شرکت و چشم‌انداز و افقی که قرار است به آن دست یابیم نیاز به یکسری الزامات و اقداماتی دارد که باید با علم و برنامه‌ریزی به آن دست یافت.

عادل نژاد سلیم افزود: در تدوین استراتژی سازمان باید همگان در آن سهیم بوده و به صورت آرمان مشترک تعریف شود تا برای رسیدن به این آرمان مشترک تمامی گروه به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.