پیوست فرهنگی اپراتورهای موبایل تدوین شد
دنیای اقتصاد: پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) تهیه شد.

روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: تصویب این پروژه به استناد ماده ۲ قانون برنامه پنج ساله جمهوری اسلامی ایران که وجود پیوست فرهنگی را برای طرح‌های مهم الزامی دانسته، صورت گرفته است.

هدف از انجام این پروژه، تهیه پیوست فرهنگی پروانه اپراتورهای موبایل باند پهن به‌منظور استفاده از فرصت‌های فناوری جدید و به حداقل رساندن تهدیدها و آسیب‌های ناشی از این فناوری در عرصه فرهنگ کشور است.

فناوری باند پهن به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی جوامع در قرن بیست و یکم شناخته می‌شود. این فناوری، یک فناوری همه منظوره (GPT) بوده و در تمامی عرصه‌های قابل تصور حوزه اجتماع، اقتصاد و فرهنگ حضور می‌‏یابد. تهیه پیوست فرهنگی برای این فناوری در راستای توسعه و تعالی فرهنگ کشور، استفاده از فرصت‌ها و امکانات ناشی از این فناوری و کاهش تهدیدات و مخاطرات ناشی از آن برای فرهنگ این سرزمین است.

مطالعات این پروژه از شهریور ۹۲ در پژوهشکده سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی (گروه حقوق و مقررات ارتباطات و فناوری اطلاعات) آغاز و در ادامه با حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به‌عنوان کارفرمای پروژه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) تصویب شد و از تاریخ ۱/ ۱۲/ ۱۳۹۲ تا ۳۰/ ۸/ ۱۳۹۳ به انجام رسید.

پیوست فرهنگی اپراتورهای موبایل تدوین شد