گروه خبر: رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت والده سید‌محمد خاتمی رئیس‌جمهوری اسبق را تسلیت گفت و برای آن مرحومه علو درجات را از خداوند متعال مسألت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری متن پیام حسن روحانی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی «دامت توفیقاته»

درگذشت والده بزرگوارتان، مرحومه سکینه ضیایی موجب تالم و تاثر عمیق گردید. آن بانوی فاضله در دوران نهضت اسلامی و دفاع مقدس در کنار فداکاری‌های مرحوم آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی حضوری تاثیرگذار داشت.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه به جنابعالی، خاندان محترم و مردم شریف دارالمؤمنین یزد؛ علو درجات آن مرحومه و سلامتی و توفیق روزافزون شما و سایر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به رئیس‌جمهوری اسبق

از سوی دیگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با صدور پیام تسلیتی درگذشت والده سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی و تبلیغات دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام متن پیام به شرح زیر است:

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید‌محمد خاتمی

در گذشت مادربزرگوارتان سرکار خانم سکینه ضیایی، موجب تالم و تاثر خاطر گردید. با تسلیت این مصیبت به بیت آیت‌الله سید‌روح‌الله خاتمی، علو درجات آن فقیده سعیده و صبر و اجر بازماندگان را از درگاه احدیت خواستارم.

تسلیت رئیس مجلس برای درگذشت همسر آیت‌الله خاتمی

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله سید‌روح‌الله خاتمی را به رئیس‌جمهور اسبق تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، متن پیام دکتر علی لاریجانی به این شرح است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید‌محمد خاتمی

درگذشت والده ماجده، مرحومه سکینه ضیایی موجب تالم و تاثر گردید. اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه به جنابعالی، برادران و خواهران ارجمند، بیت مکرم آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و مردم شریف دارالعباده یزد؛ برای آن بانوی مکرمه رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

تسلیت ظریف در پی درگذشت همسر آیت‌الله خاتمی

از سوی دیگر وزیر امور خارجه کشورمان نیز درگذشت همسر آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی را به رئیس دولت اصلاحات تسلیت گفت. به گزارش «ایرنا» متن این پیام بدین شرح است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی

خبر درگذشت بانوی ارجمند، والده ماجده آن جناب موجب تاسف و تالم خاطر گردید. اینجانب مصیبت وارده را به جنابعالی و بیت معزز حضرت آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی و سایر بستگان محترم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای شما صبر و اجر و برای آن مرحومه علو درجات مسالت می‌نمایم.