درمان خارپاشنه به شیوه  طب سنتی
خار پاشنه یک دردسر است. طبق یک قانون، تقریبا هر دردی که در شب و با استراحت بیشتر می‌شود و با فعالیت، گرم‌کردن و مانند آن کمتر می‌شود، دردی است که سرد و راه درمان آن هم استفاده از گرما است. درمان خار پاشنه در طب سنتی هم براساس همین اصل استوار است. درمان خار پاشنه پا به شیوه طب سنّتیماساژ
یکی از بهترین راه‌ها برای درمان خار پاشنه پا و درمان درد کف پا، ماساژاطراف تاندون آشیل با یک روغن گرم (زیتون، سیاهدانه، کنجد، هسته قیسی، نارگیل، شترمرغ، کوهان شتر، و...) است.
برای درمان خارپاشنه بهتر است شب‌ها قبل از خواب انجام شود و ماساژ تا جذب کامل روغن به پوست ادامه پیدا کند. اضافه کردن کمی فلفل، دارچین یا زنجبیل به روغن و کشیدن یک پلاستیک فریزر روی محل ماساژ، اثر درمانی را بسیار بیشتر می‌کند معمولا کاهش درد از همان روز اول ملموس است و کم‌کم کامل می‌شود. اغلب، تداوم روغن مالی، به تنهایی بیماری را درمان می‌کند.
گرم نگه‌داشتن موضعی
پیشنهاد ما آن است که به جای استفاده از پدهای معمول، تکه‌های پشم در کفش خود و زیر پاشنه پا قرار دهید و اثرات درمانی فوق‌العاده آن را مشاهده کنید. پوشیدن جوراب پشمی. استفاده از کرسی در فصل سرما و ایستادن روی آجر داغ هم راه‌های مناسب دیگری هستند.
حجامت یا زالواندازی
انجام این دو کار با کاهش سریع التهاب در پاشنه، اثر بسیار عالی در از بین رفتن بیماری دارد اکثر مواقع یک بار زالو‌اندازی یا حجامت کافی است؛ اما در صورت ضرورت تکرار می‌شود. محل انجام حجامت یا زالو‌اندازی می‌تواند دو طرف تاندون آشیل
(به ویژه سمت داخل پا) باشد.
پرهیز از مصرف غذاهای سرد
همان‌طور که گفتیم خار پاشنه پا بیماری سردی است؛ بنابراین بیمار در حد امکان از غذاهای گرم استفاده کند؛ خار پاشنه سریع‌تر بهبود پیدا خواهد یافت. برای مثال: تداوم در مصرف سیر، درد خار پاشنه را بهبود خواهد داد. بنابر همین استدلال، مصرف غذاهای سردی - از جمله بیشتر لبنیات - برای بیمار مضر خواهد بود.
استفاده از کلسیم‌های طبیعی
با آنکه گفتیم که خار پاشنه حاصل رسوب غیر‌طبیعی کلسیم در استخوان پاشنه است انتظار می‌رود که مصرف غذاهای حاوی کلسیم بیماری را تشدید ‌کند؛ اما به نحو جالبی، مصرف خوراکی کلسیم‌های طبیعی شدت بیماری را کم و آن را به تدریج درمان می‌کند.