در قانون، تفکیک جنسیتی نداریم

گروه خبر: در شرایطی که محمدباقر قالیباف در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفته گذشته تهران اجرای طرح تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران را تایید و به‌طور جدی از آن حمایت کرد، دیروز، وزیر دادگستری در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران تاکید کرد که در قانون کشور چیزی تحت‌عنوان تفکیک جنستی وجود ندارد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، مصطفی پورمحمدی اگرچه جداکردن محیط فعالیت زنان و مردان را در صورتی که تحت‌عنوان افزایش راندمان اداری بوده و با منطق دینی، اقتصادی و افزایش بهره‌وری در یک سازمان تطابق داشته باشد، مناسب دانست، اما به صراحت تاکید کرد که هیچ فردی در کشور به دنبال تفکیک جنسیتی نیست. هرچند وزیر دادگستری از نبود قانونی با عنوان تفکیک جنسیتی در کشور سخن گفت، اما نمایندگان مجلس از جمع‌آوری امضا برای تقدیر از قالیباف در اجرای قانون عفاف و حجاب خبر می‌دهند. روح‌الله حسینیان نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت: «این جمع‌آوری امضا برای بیانیه‌ای در تقدیر و تشکر از قالیباف شهردار تهران است.»

در همین حال، یک نماینده دیگر مجلس حمایت ۱۸۳ نفر از نمایندگان از قالیباف، در قالب امضای بیانیه را تایید کرد. ضرغام صادقی دیروز به «خانه ملت» گفت: «بیانیه ۱۸۳ نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از اجرای طرح تکریم خواهران کارمند شاغل در شهرداری تهران قرائت شد.» شهردار تهران هفته گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اقدام شهرداری در تفکیک جنسیتی زنان و مردان در ادارات شهرداری را اقدامی در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب خوانده بود.

قالیباف با تاکید بر اینکه زنان کشور ما عفیف بوده و حجاب و شخصیت دارند، گفته بود: «حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.»

او با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، گفت: «با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت‌تاثیر منفی قرار می‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟»