جشن همدلی درآغاز اکران عید فطر

نمایش عمومی چهار فیلم جدید اکران عید فطر، با برگزاری مراسم جشن همدلی و با حضور اهالی سینمای ایران، بعد از شب‌های احیا آغاز می‌شود.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» ساخته حامد محمدی، «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی و «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی و «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران پنج فیلم سینمایی اکران عید فطر خواهند بود. نمایش عمومی این فیلم‌های سینمایی با برگزاری جشن همدلی آغاز می‌شود؛ جشنی که پیش از این یک بار برای آغاز اکران نوروزی در اسفندماه سال ۱۳۹۲ برپا شده بود. رسول صادقی، مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبرآنلاین، در مورد برپایی این جشن گفت:

«فرا رسیدن عید سعید فطر و شروع اکران چهار فیلم سینمایی جدید، بهانه‌ای است برای برگزاری جشن آغاز اکران فیلم‌ها در هفته پایانی ماه مبارک رمضان. در این مراسم بحثی که مطرح می‌شود، رقابت در عین رفاقت است و تلاشی که صورت می‌گیرد این است که همه فیلم‌ها امکان معرفی شدن داشته باشند.» او با تاکید براینکه اکران عمومی سال جاری سینماها تاکنون روند مناسبی را طی کرده است، ابراز امیدواری کرد، شروع اکران عید فطر موجب رونق بیشتر و فروش خوب فیلم‌های سینمایی باشد.

همچنین دیگر برنامه‌ای که برای اکران عید فطر در نظر گرفته شده، برگزاری مراسمی برای نمایش فیلم سینمایی «شهر موش‌ها۲» به کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی علیرضا سرتیپی و منیژه حکمت است. اکران عمومی «شهر موش‌ها۲» به فاصله حدود ۱۰ روز بعد از آغاز اکران عید فطر در مجتمع کوروش آغاز خواهد شد. مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که کار صدور پروانه نمایش «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری و نمایش آن برای جامعه‌شناسان و روانشناسان به کجا رسیده است، گفت: «جلسه نخست نمایش این فیلم برای جامعه‌شناسان و روانشناسان به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها لغو شد و هنوز برنامه نمایش دومی گذاشته نشده است.»او همچنین در مورد جمع‌آوری نظرات اهالی سینما در مورد دفترچه راهبردی سیاست‌های سازمان سینمایی گفت: «ما این دفترچه‌ها را به اصناف و بخش‌های مرتبط با سینما از جمله حوزه هنری ارائه کرده‌ایم، اما غیر از مصاحبه‌هایی که در مطبوعات صورت گرفته، هیچ نظر دیگری به ما منتقل نشده است.»

پیش از این فرهاد توحیدی رئیس هیات‌مدیره خانه سینما در گفت‌و‌گو با «ایسنا» اعلام کرده بود، اصناف مشغول جمع‌آوری نظرات در مورد این دفترچه هستند.