گروه بنگاه‌های اقتصادی، فاطمه حاج‌علی: تازه‌ترین گزارش عملکرد شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، قند نیشابور و سیمان تهران منتشر شد که به صورت زیر است:

تعدیل مثبت سود ۹۳ «کچاد»

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سود هر سهم سال مالی ۹۳ را با تعدیل مثبت نسبت به پیش‌بینی قبلی مبلغ یک هزار و ۴۱ ریال پیش‌بینی کرد.

«کچاد» پیش‌بینی سال مالی ۹۳ را در تاریخ‌های ۳۰ بهمن‌ماه و ۱۴ اسفندماه ۹۲ مبلغ یک هزار و ۳۵ ریال اعلام کرده بود.

شرکت علت این تعدیل را افزایش ۲درصدی نرخ‌های فروش کنسانتره به شرکت‌های فولاد مبارکه و خوزستان که به ترتیب ۱۶ و ۱۴ درصد در بودجه لحاظ شد، عنوان کرده است.

همچنین «کچاد» اعلام کرده که نرخ فروش گندله از ۲۵ درصد به ۲۳ درصد تقلیل یافته است. شرکت طی دوره سه ماهه ابتدای امسال معادل ۲۷ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم خود را به تحقق رساند. «کچاد» طی همین دوره توانست معادل ۲۴ درصد از پیش‌بینی فروش ۲۷ هزار و ۲۹ میلیارد ریالی خود را محقق کند.

«شیران» سود ۹۳ را تعدیل داد

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ۹۳ را با سرمایه جدید مبلغ یک هزار و ۶۷۱ ریال اعلام کرده بود.

«شیران» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۳ را با سرمایه ۷۷۱ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال در تاریخ‌های ۲۸ آبان‌ماه و ۱۷ دی‌ماه ۹۲ مبلغ چهار هزار و ۳۱ ریال، در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۹۳ مبلغ چهار هزار و ۱۱ ریال و مطابق اطلاعیه شرکت با سرمایه دو هزار و ۳۱۴ میلیارد و ۴۹۴ میلیون ریال مبلغ یک هزار و ۶۷۱ ریال اعلام کرده است.

این شرکت فروش سال‌جاری را ۸ هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره ۶ ماهه معادل ۴۰ درصد از این رقم را پوشش داد. «شیران» افزایش فروش نسبت به پیش‌بینی قبلی را ناشی از تعیین قیمت پایه الکیل بنزن خطی LAB در بورس کالای ایران بر پایه ابلاغیه صادره از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت با قابلیت اجرا از تاریخ ۱۴ تیرماه ۹۳ با نرخ ارز آزاد عنوان کرده است. این شرکت کاهش بهای تمام شده کالای فروش رفته را به‌دلیل کاهش نرخ و مصرف مواد اولیه عنوان کرده است.

«قنیشا» گزارش ۹ ماهه داد

شرکت قند نیشابور در ۹ ماه منتهی به ۳۱ خردادماه ۹۳ مبلغ ۱۹۹ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

«قنیشا» سود هر سهم سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۹۳ را با سرمایه ۸۱ میلیارد ریال مبلغ ۴۲۵ ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره یادشده معادل ۴۷ درصد از این رقم را پوشش

داد.

این شرکت فروش سال مالی ۹۳ را بیش از ۳۳۸ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که طی دوره یادشده از فروش محصولات خود معادل ۲۱۲ میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

«ستران» ۹۹۰ ریال سود پیش‌بینی کرد

شرکت سیمان تهران پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۹۳ را با سرمایه یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال مبلغ ۹۹۰ ریال اعلام کرده است.

این رقم در مقایسه با سال مالی ۹۲ معادل ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. «ستران» فروش سال جاری را با افزایش ۳۹ درصدی نسبت به سال مالی گذشته بیش از چهارهزار میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت علت این تغییر را افزایش نرخ و مقدار فروش در سال مالی ۹۳ عنوان کرده است.

کارخانه سیمان تهران بزرگ‌ترین کارخانه گروه سیمان تهران یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های سیمانی کشور محسوب می‌شود.