سایپا نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نام سال و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: این گروه خودروساز با فرهنگ جهادی در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برای رونق تولید ملی گام برمی‌دارد. سعید مدنی در گلپایگان افزود: در حال حاضر روند رو به رشدی بر فضای تولید خودروهای داخلی حاکم شده و هر روز هم بهتر می شود تا جایی که سال ۹۵ سال احیای کامل صنعت خودروسازی کشور اعلام شده تا خودروسازان دوباره به تولید حداکثری خود برسند. وی خاطرنشان کرد: برای رونق و توسعه صنعت خودرو باید بخش‌های مهندسی برای طراحی و تولید محصولات جدید تقویت شود و قطعه‌سازان نیز توسعه یابند تا صنعت خودرو نیز گسترده و پررونق شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروهای جدید در دست طراحی و تولید این گروه قرار دارد، اظهار کرد: در آینده تولید خودروی پراید به تدریج کاهش می‌یابد و تولید خودروهای داخلی دیگر جایگزین آن می‌شود.

مدنی با بیان اینکه ارزش افزوده خودروسازی ۱۵ تا ۲۰ درصد و ارزش افزوده قطعه‌سازان حدود ۸۵ درصد است، تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای قطعه‌ساز در سایت‌های مختلف به اندازه کافی داریم و بهتر است از این پس روی نقاط ضعف صنعت خودروسازی و همچنین افزایش توان تحقیقاتی قطعه‌سازان برای تولید محصولات جدید و طرح‌های نو کار کنیم.