گروه بین‌الملل: پس از سخنرانی باراک اوباما در خصوص دیپلماسی خارجی خود در وست پوینت، این کشور به تازگی اعلام کرده است که تحریم‌ها را علیه کره شمالی شدیدتر کرده است. این در شرایطی است که با کاهش شدت مواضع ژاپن در قبال کره شمالی، قانون‌گذاران آمریکایی با تصویب لایحه‌ای خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ به اتهام پولشویی و نقض حقوق بشر شدند.

به گزارش «ایسنا»، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا چند ساعت پس از آنکه ژاپن به تسهیل موضع سرسختانه خود علیه کره‌شمالی پرداخت، لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ نه تنها کم نمی‌شود، بلکه زیادتر هم خواهد شد.

بر اساس لایحه مجلس نمایندگان آمریکا فهرست سیاهی از مقام‌های کره‌شمالی تهیه شده است و این افراد به خاطر نقض حقوق بشر و پولشویی مورد پیگرد قرار می‌گیرند و بر اساس آن تحریم‌های جدید و سخت‌تری علیه این کشور اعمال می‌شود.

بر اساس لایحه تصویب شده، تحریم‌ها بخش صادرات کره شمالی را هدف قرار داده است، تحریم‌هایی که در سال ۲۰۰۸ توسط جورج‌بوش رئیس‌جمهوری سابق آمریکا کمتر شده بود. بوش، پیونگ‌یانگ را برای دستیابی به یک توافق نهایی خلع سلاح اتمی از فهرست سیاه کشورهای حامی تروریست

خارج کرده بود.