راه‌اندازی صندوق  ویژه بازارگردانی و نقدشوندگی

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس از راه‌اندازی صندوق ویژه بازارگردانی و نقدشوندگی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش «ایسنا»، محمود رضا خواجه‌نصیری از راه‌‌اندازی صندوق‌های جدید در بازار سرمایه خبر داد و گفت: قرار است در کنار صندوق توسعه بازار سرمایه، به‌منظور افزایش نقدشوندگی بازار و کمک به بهبود وضعیت آن، صندوق ویژه بازارگردانی و نقدشوندگی راه‌اندازی شود. وی با بیان اینکه این صندوق تا پایان خرداد‌ماه عملیاتی می‌شود، افزود: صندوق سرمایه‌گذاری ویژه بازارگردانی و نقدشوندگی با منابع سهامداران عمده و ناشران اوراق بهادار ایجاد شده و به تعادل بخشی و افزایش نقدشوندگی بازار کمک می‌کند.

خواجه‌نصیری با اشاره به اینکه چارچوب کلی صندوق‌ها در نظرگرفته شده است، خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها می‌توانند ساختاری شبیه صندوق توسعه داشته باشند اما به بازارگردانی بخشی از بازار کمک می‌کند.

وی یادآور شد: این صندوق از منابع سهامداران عمده هر شرکت تامین شده و در کنار آن نهادهای مالی و عموم سرمایه گذاران می‌توانند در این صندوق سرمایه‌گذاری کنند. این مسوول سازمان بورس در خصوص میزان سرمایه صندوق ویژه بازارگردانی و نقدشوندگی توضیح داد: سرمایه این صندوق‌ها متناسب با ارزش بازار شرکت و صنعت است.