در شرایطی‌که در رتبه‌بندی کشورها به لحاظ «تسهیل فضای کسب‌وکار»، متاسفانه ایران در رده ۱۵۲ قرار دارد، همچنین رتبه ایران به لحاظ «سهولت دریافت مجوزها» ۱۶۶ و به لحاظ «ثبت مالکیت» ۱۶۵ است (بانک جهانی؛ اکتبر ۲۰۱۳)، پرسش‌های امروز باشگاه اقتصاددانان را به این موضوع اختصاص داده‌ایم: • به نظر شما، دولت تدبیر و امید خواهد توانست در سال پیش‌رو رتبه بین‌المللی تسهیل کسب‌وکار در کشور را بهبود دهد؟

• در کوتاه‌مدت، مهم‌ترین اقداماتی که برای تسهیل کسب‌وکار‌ها (به تفکیک کوچک، متوسط و بزرگ) می‌توان انجام داد، چیست؟

پاسخ‌های پدرام سلطانی (نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران)، محمدمهدی راسخ (رئیس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران)، سید امیر سیاح (مدیر گروه مطالعات محیط کسب‌وکار مرکز پژوهش‌های مجلس)، حسین ساسانی (عضو شورای اتاق فکر مهندسان برجسته فرهنگستان علوم) و علی نصیری‌اقدم (پژوهشگر اقتصادی) به این دو پرسش را می‌توانید در ادامه ملاحظه کنید.

امیدواریم «باشگاه اقتصاددانان» زمینه‌ساز مباحثه علمی سازنده و پویا بین صاحب‌نظران مختلف باشد و به انتخاب سیاست‌های صحیح‌تر برای تحقق بهتر منافع ملی کشور یاری رساند. از پیشنهادهای شما بزرگواران برای بهبود کیفیت این صفحه تازه‌تاسیس و نیز پیشنهاد «موضوع» و «پرسش» برای طرح در این صفحه، صمیمانه سپاسگزار خواهیم شد.