دنیا سهرابی:‌ فروشگاه اینترنتی بیپ تونز، نخستین سایت قانونی خرید موسیقی، برای اولین بار آمار فروش پرطرفدارترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های فروخته شده در این سایت را در اختیار روزنامه دنیای‌اقتصاد قرار داد. این سایت دارای یکی از کامل‌ترین آرشیو‌های آثار موسیقی ایرانی با بیش از 44 هزار تک آهنگ و موزیک پیشواز است و تعدادی از این آهنگ‌ها به صورت مجانی برای دانلود گذاشته شده‌اند. شاید یکی از دلایل استقبال کاربران اینترنت از سایت بیپ تونز شرایطی مانند امکان خرید تک آهنگ به‌جای آلبوم کامل و قیمت ارزان‌تر کل آلبوم به نسبت آلبوم فیزیکی باشد. در عین حال خریداران اینترنتی موسیقی می‌توانند در این سایت 60 ثانیه از موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهند و سپس در صورت تمایل پس از پرداخت هزینه آن را دانلود کنند. استقبال مردم از خرید اینترنتی نشان می دهد که مخاطبان تمایلی به دانلود غیرقانونی ندارند و در صورت مهیا بودن شرایط حاضرند هزینه کنند.
پردانلودترین آلبوم‌های این سایت از ابتدای راه‌اندازی تاکنون به این ترتیب اعلام شده‌اند:


باران تویی - گروه چارتار
این آلبوم به آهنگسازی آرش فتحی و خوانندگی آرمان گرشاسبی، نخستین اثر رسمی گروه موسیقی «چارتار» است. تهیه کننده این اثر محمدحسین مقدس تفرشی بوده و این آلبوم از بهمن ماه سال گذشته در بازار منتشر شده است. سبک این آلبوم را می‌توان تلفیقی از ملودی‌های موسیقی سنتی با تنظیم الکترونیک به شمار آورد.
هر کدام از آهنگ‌های این آلبوم 199 تومان قیمت دارد و تا امروز بیش از بیست و پنج هزار بار از سایت بیپ تونز خریداری شده است و رقم کلی فروش دیجیتالی آن به پنج میلیون تومان رسیده است.



نه فرشته‌ام نه شیطان - همایون شجریان، پورناظری
آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» آخرین اثر همایون شجریان به آهنگسازی تهمورس پورناظری است اواخر سال گذشته به بازار آمد و با اقبال طرفداران موسیقی مواجه شد. تمام قطعات این آلبوم در خارج از کشور ضبط شده و نوازندگان خارجی چون شجاعت حسین‌خان هم در این آلبوم نواخته‌اند. این آلبوم که در مدت کوتاهی بعد از انتشار خود بسیار پرطرفدار شد تاکنون بیش از ۲۰ هزار مرتبه از بیپ تونز خریداری شده است و با قیمت ۹۹۹ تومان برای هر آهنگ، فروش کلی آن از مرز ۲۰ میلیون تومان عبور کرده است.


ساعتا خوابن - رضا یزدانی
آخرین آلبوم رضا یزدانی با عنوان ساعتا خوابن در بهمن ماه سال ۹۲ وارد بازار شد و به سرعت رکوردهای فروش دیجیتالی را به نفع خود تغییر داد. آهنگسازی این آلبوم را هم خود رضا یزدانی انجام داده است و مانند بقیه آلبوم‌هایش فروش خوبی نیز داشته است. تک آهنگ‌های «ساعتا خوابن» بیش از ۱۷ هزار بار از بیپ تونز دانلود شده‌اند. هر کدام از این ترک‌ها ۲۹۹ تومان قیمت داشته و رقم کلی فروش آن حدود ۵ و نیم میلیون تومان بوده است.


لعنت به من - مازیار فلاحی
آلبوم لعنت به من به خوانندگی مازیار فلاحی و آهنگسازی او و میلاد نوردست در شهریور ماه سال گذشته به همت انتشارات آوای فروهر منتشر شد و در مدت کوتاهی به یکی از پرفروش‌های بازار تبدیل شد. این آلبوم فروش اینترنتی نسبتا خوبی را نیز تجربه کرد و آهنگ‌های آن بیش از ۱۲ هزار بار از سایت بیپ تونز خریداری شد. قیمت هر آهنگ این آلبوم ۱۹۹ تومان بوده و رقم کلی فروش آن تا امروز نزدیک به سه میلیون تومان بوده است.


آقای بنفش - گروه پالت
نخستین آلبوم گروه تازه تاسیس پالت در اسفندماه سال ۹۱ وارد بازار موسیقی شد و فروش بسیار خوبی هم داشت. این آلبوم در فروش اینترنتی نیز تجربه موفقی را پشت سر گذاشت و با ۴۹۹ تومان برای هر آهنگ تاکنون بیش از ده هزار بار دانلود شده است. رقم کلی فروش آهنگ‌های «آقای بنفش» تا امروز بیش از پنج میلیون تومان بوده است.
این سایت همچنین آهنگ‌های پرفروش خود را از ابتدای شروع به کار سایت تاکنون به این ترتیب اعلام کرد: رتبه نخست آهنگ «چرا رفتی» - همایون شجریان؛ آهنگی که به خاطر ویدئوکلیپ ساخته باران کوثری بسیار پرطرفدار و پرسر و صدا شد و بیش از سه هزار بار از این سایت دانلود شده است. آهنگ‌های «آشوبم»، «مرا به خاطرت نگه‌دار» و «هندسه» از آلبوم باران تویی به ترتیب با سه هزار، دو هزار و هزار بار دانلود در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند و آهنگ «میم مثل مادر» از آلبوم موسیقی فیلم «میم مثل مادر» با بیش از هزار بار دانلود، پرفروش‌ترین آهنگ‌های این سایت بوده‌اند.