دیدار «تیم مذاکره» با «تیم ملی»

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای ادامه مذاکرات هسته‌ای به اتریش رفته بود، روز پنج‌شنبه در یک حرکت قابل تامل به اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اتریش رفت و با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی دیدار کرد. محمد جواد ظریف به اردوی تیم ملی در اتریش رفت

دیدار فوتبالی در روز داغ هسته‌ای

دیدار ناگهانی ظریف از تیم ملی، از یک سو مورد استقبال رسانه‌ها قرار گرفت و بازتاب زیادی داشت و از سوی دیگر انگیزه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را در آستانه جام‌جهانی دوچندان کرد. وزیر امور خارجه درست وسط مذاکرات هسته‌ای و در روزهایی که فشار کاری زیادی را تحمل می‌کرد فرصتی فراهم کرد تا بتواند با فوتبالیست‌های ایرانی رودر رو حرف بزند.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، دکتر ظریف در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در اردوی تیم ملی گفت: از صبح امروز (روز پنج‌شنبه) جلسات فشرده‌ای را با خانم اشتون داشتیم و به محض پایان این نشست به محل اردوی تیم ملی آمدم تا با شما دیدار کنم.

وی افزود: پیگیر فعالیت‌های شما برای حضور در جام‌جهانی هستم و هفته گذشته نیز نشستی مشترک با مسوولان ریاست جمهوری و وزرات ورزش و جوانان برگزار کردیم و تصمیمات خوبی هم در این جلسه گرفته شد و قرار شد بهترین حمایت را از تیم ملی ایران انجام دهیم و شخص آقای رئیس‌جمهور منتظر هستند تا زمانی که شما به ایران بازگشتید و پیش از اینکه دوباره به سمت مسابقات جام‌جهانی بروید، در مدت زمان کوتاه حضورتان در تهران با شما دیدار کنند. ایشان شخصا برای شما آرزوی موفقیت داشتند و از من خواستند که به شما اعلام کنم که دولت تمام تلاشش را برای حمایت از شما انجام خواهد داد.

ظریف ادامه داد: شما جوانان افتخارآفرین ایران هستید و تاکنون از همه جهات و مخصوصا به جهت اخلاق و همبستگی‌تان برای ایران افتخارآفرین بوده‌اید و قطعا در ادامه کار هم همین‌طور خواهید بود و این مایه افتخار ما است که شما به مسابقات جام‌جهانی راه پیدا کرده‌اید و قدر تمام تلاش‌ها و زحماتی را که می‌کشید، همه مردم ایران به خوبی می‌دانند. من به خوبی از میزان علاقه مردم ایران به شما آگاهم و همه آحاد ملت عزیز ایران شما را دوست دارند و می‌خواهند موفقیت و افتخارآفرینی شما را ببینند. امیدوارم با همین شور و نشاطی که دارید به مسابقات بروید و به همین صورت هم از مسابقات بازگردید.

ظریف در ادامه افزود: ما هم در وزارت امور خارجه با توجه به مسوولیتی که داریم، تمام تلاشمان را برای حمایت از همه تماشاگرانی که برای تشویق شما به برزیل می‌آیند، انجام خواهیم داد. برنامه‌ریزی خوبی کرده‌ایم تا مشکل خاصی نداشته باشند تا همه آنها با خیال راحت به استادیوم‌ها بیایند و شما را تشویق کنند. امیدوارم در مسابقاتی که پیش رو دارید با موفقیت ظاهر شوید و با دست پر به ایران بازگردید. ما به حضور شما افتخار می‌کنیم و من مطمئن هستم با موفقیت به ایران باز خواهید گشت. وزیر امور خارجه گفت: یکبار دیگر از شما که وقت‌تان را به ما دادید تشکر می‌کنم. همه اعضای هیات ما می‌خواستند به اردوی تیم ملی بیایند، اما مذاکرات ادامه دارد و من بعد از جلسه سه ساعته با خانم اشتون، ادامه مذاکرات را به همکاران خود واگذار کردم و حالا زمان فعالیت این عزیزان است و من در زمانی که بعدازظهر امروز داشتم به دیدار شما آمدم.

خوشحالی کی‌روش از دیدار ظریف

پس از حضور دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اردوی تیم ملی، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی دقایقی برای هیات همراه وزارت امور خارجه صحبت کرد. کی‌روش در ابتدا گفت: از حضور شما در اردوی تیم ملی تشکر و قدردانی می‌کنم. حضور شما موجب دلگرمی و شور و اشتیاق ما می‌شود و مسوولیت ما را دو چندان می‌کند. وی در ادامه افزود: در سه سال گذشته حضورم در تیم ملی ایران انگیزه و تعهد بازیکنان و کلیه کادر تیم ملی فوق‌العاده بوده و مطمئنا تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا با حضوری پرقدرت در جام‌جهانی برزیل باعث افزایش حس غرور برای ملت ایران شویم و در پایان باز هم از حضور شما تشکر می‌کنم.

دیدار «تیم مذاکره» با «تیم ملی»