لغو کنسرت وحید تاج در یزد

کنسرت وحید تاج در حالی در یزد لغو شد که خبرهایی حاکی از لغو کنسرت گروه چارتار در اهواز نیز منتشر شده است. وحید تاج در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با گله از لغو دو شب از اجراهایش در یزد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت‌ماه گفت: این کنسرت موسیقی سنتی با وجود مجوز رسمی صادر شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی دو شب به دلیل برخی مخالفت‌ها لغو شد.

این خواننده موسیقی ایرانی با بیان اینکه نوبت اول این کنسرت از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در هر دو شب بدون هیچ مشکلی برگزار شد، توضیح داد: قبل از برپایی سانس دوم که از ساعت ۲۰:۳۰ برنامه‌ریزی شده بود، جمعی ۵۰ نفره در محل ورودی سالن جمع شده و از مسوولان خواستند برنامه‌ را لغو کرده و از ورود مردمی که برای تماشای برنامه آمده بودند، ممانعت به عمل آورند. البته معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد هم که در این محل حضور یافته بود از این جمع خواست تا صبح شنبه با حضور در دفترش او را راهنمایی کنند و دلایل مخالفت خود را با او درمیان بگذارند.

تاج گفت: به دنبال این اعتراض معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و فرماندار یزد به همراه معاون هنری ارشاد در محل حضور یافتند. آقای محمود شاکری شمسی، فرماندار یزد با آن افراد صحبت کرد و از سوی دیگر از برنامه‌گذار درخواست کرد که برنامه را بدون خواننده و با حذف من اجرا کند. در نهایت ساعت ۲۳:۳۰ در سالن با ۳ ساعت تاخیر باز شد و برنامه بدون حضور من به‌عنوان خواننده اجراشد. برنامه در حالی تمام شد که تعداد افراد معترض به برگزاری کنسرت افزایش یافت و من ناگزیر با اسکورت نیروهای انتظامی به محل اقامت خود بازگشتم.

خواننده برگزیده جشنواره موسیقی جوان با اشاره به حاشیه‌های پیش‌آمده بعد از برگزاری این کنسرت نیمه‌تمام خاطرنشان کرد: بعد از این جریانات معاون فرهنگی ارشاد یزد از ارسال پیامکی خبر داد که در آن از من به‌دلیل اجرای آهنگ «همراه شو عزیز» به عنوان خواننده فتنه ۸۸ یاد شده بود. این در حالی است که آهنگ «همراه شو عزیز» قبل از وقایع ۸۸ اجرا شده و اتفاقا در جشنواره فجر که توسط وزارت ارشاد وقت برگزار شد، رتبه هم آورد. به گزارش موسیقی ما کنسرت چارتار به‌رغم حضور نمایندگان گروه در اهواز برای مهیا کردن زمینه برگزاری اجرا به علت عدم تحقق‌ وعده‌های داده شده برنامه‌گذار اهواز مبنی بر اخذ مجوز از دفتر موسیقی وزارت ارشاد منتفی شد.