در هفته منتهی به ۱۴ آذر ماه، در پی معامله نزدیک به ۴۸۷ هزار تن انواع کالا، ارزش معاملات هفتگی بورس کالای ایران از مرز ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال فراتر رفت و به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ۵۰ و ۴۷ درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، گروه های فولاد، قیر، مس، لوب کات و گندم با رشد حجم معاملات در طول هفته گذشته مواجه شدند.

در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی و در گروه محصولات فولادی بالغ بر ۱۸۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی با ارزشی افزون بر ۲۸۵۶ میلیارد ریال داد‌و‌ستد شد. در این تالار همچنین ۱۰۰ هزار تن سنگ‌آهن، حدود ۱۳ هزار تن انواع مس، ۱۰۴۰ تن انواع آلومینیوم، ۱۶۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، تالار داخلی و صادراتی فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در هفته‌ای که گذشت شاهد معامله بیش از ۵۸ هزار تن انواع قیر با ارزشی بیش از ۸۵۶ میلیارد ریال بود که به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ۲۹ و ۴۲ برای این کالا ثبت شد. در این تالار، حدود ۳۹ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ۱۴۲۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران همچنین شاهد معامله بیش از ۲۴ هزار تن انواع وکیوم باتوم، ۱۶ هزار تن لوب کات، ۸۲۵۰ تن گوگرد، حدود ۲۵ هزار تن انواع مواد شیمیایی و ۳۰ تن انواع گاز بود.