سوگ فوتبالی
جامعه جهانی فوتبال نسبت به خبر درگذشت رهبر آفریقای‌جنوبی واکنش نشان داد و از این بابت اظهار تاسف کرد. پس از آنکه اعلام شد نلسون ماندلا در 95 سالگی درگذشته است، چهره‌‌ها و شخصیت‌های فوتبال جهان نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و واکنش‌ها درباره این اتفاق همچنان ادامه دارد. یکی از ستارگان بزرگ دنیای توپ گرد که نسبت به این اتفاق ناگوار عکس‌العمل نشان داد، کریستیانو رونالدو، اعجوبه پرتغالی رئال مادرید بود.
وی اظهار کرد: از این اتفاق بسیار ناراحت شدم، اما از ماندلا به خاطر کارهای بزرگ و نمونه‌‌ای که انجام داد،‌ تشکر زیاد می‌کنم. او افزود: نلسون همیشه در قلب جهانیان زنده خواهد بود.
پله اسطوره فوتبال برزیل یکی دیگر از کسانی بود که از درگذشت رهبر آفریقای جنوبی اظهار تاسف کرد. وی ضمن تسلیت به مردم آفریقای‌جنوبی اظهار کرد:‌ او همیشه اسطوره من بود. دوستم بود. ماندلا همیشه همراه و یار من در نبرد با چیزهای نادرست و همچنین برقراری صلح جهانی بود.
وی ادامه داد: بگذارید اهمیت کارش را برشمارم. او یکی از تاثیرگذارترین افرادی بود که در زندگی من نقش داشتند.
در همین رابطه روماریو ستاره اسبق فوتبال برزیل هم در صفحه اجتماعی خود نوشت:‌ او در نبرد بر سر نژادپرستی در آفریقای‌جنوبی گام اساسی برداشت و جهان را تحت تاثیر اهمیت کار بزرگ خود قرار داد. او ادامه داد: ماندلا به این ترتیب جهان را تغییر داد. از او تشکر می‌کنم و طلب آمرزش و آسودگی برای او دارم.
همچنین چهره‌های نظیر یواخیم لو (سرمربی آلمان)، دیدیه دشان (سرمربی فرانسه)، لوران بلان(مربی پاری‌سن‌ژرمن) درگذشت قهرمان ملی آفریقای جنوبی را تسلیت گفتند.

سوگ فوتبالی