گروه بنگاه‌ها- یک مقام مسوول در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت، گفت: سهام نفت سپاهان تا ۱۰ روز آینده به فرابورس می‌آید. این فعال بازار سرمایهوی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، با بیان اینکه هفته آینده جلسه معارفه نفت سپاهان برای ورود به بازار سرمایه برگزار می‌شود، افزود: پس از آن ظرف ۱۰ روز آینده سهام نفت سپاهان به بازار فرا بورس می‌آید. گفت:به اعتقاد من سهام نفت سپاهان با قیمتی که عرضه می‌شود برای فعالان این بازار جذاب خواهد بود و در مقایسه با سایر شرکت‌های نفتی به قیمت‌ مناسب‌تری عرضه می‌شود تا جذابیت کافی را برای فعالان بازار داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارزش‌گذاری شرکت از طریق چند کانال انجام شده است، تصریح کرد: انتظار تعدیل مثبت در پیش‌بینی سود هر سهم در آینده نزدیک را داریم.

این مقام مسوول در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نفت ادامه داد: پتانسیل‌های سودآوری نفت سپاهان در بخش‌های مختلف قابل توجه است به ‌طوری‌ که در سال ۹۱ شرکت با رشد ۳۹ درصدی در سود محقق شده مواجه بود تا برای هر سهم مبلغ ۱۱۰۹ ریال سود ساخت و در برآوردهای امسال نیز این رقم ادامه خواهد یافت.

وی همچنین ادامه داد: پیش بینی سود امسال نیز با

۲۰۰ درصد افزایش به مبلغ ۳۲۱ تومان می‌رسد.

این فعال بازار سرمایه اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد محصولات شرکت نفت سپاهان صادراتی است و با توجه به اینکه نرخ ارز در بودجه سالانه مناسب ارزیابی شده پیش‌بینی می‌کنیم افزایش سود نیز داشته باشیم.

وی در توضیح این موضوع افزود: نرخ ارز حاصل از فروش محصولات را دو هزار و ۸۰۰ تومان در نظر گرفته‌ایم که البته محصولات نفت سپاهان در ۶ ماهه اول سال جاری به قیمتی بسیاربالاتر از این نرخ به فروش رسیده است.

این مقام مسوول تاکید کرد: بر این اساس پیش‌بینی شده است که شرکت از چند محل بتواند تعدیل سود داشته باشد. وی همچنین افزود‌: ما ذخیره قابل توجهی در صورت مالی سال گذشته گرفتیم و فکر می‌کنیم قیمت عرضه سهام نیز مناسب است و انتظار داریم با توجه به پیش‌بینی‌های بودجه‌ای که داشته‌ایم سهام جذابی عرضه شود.