16 اردیبهشت،  روز کار داوطلبی
مرکز ترویج حاکمیت و مسوولیت شرکتی، سازمانی مردم نهاد است که به‌منظور ترویج فرهنگ کار داوطلبانه توسط کارکنان شرکت‌ها، روز 16 اردیبهشت را به عنوان «روز داوطلبی کارکنان» در نظر گرفته و تلاش دارد در این روز بنگاه‌های اقتصادی وکارکنان آنها در برنامه‌های داوطلبانه‌ای که به کاهش مشکلات و چالش‌های اجتماعی کمک می‌کند، شرکت جویند تا از این طریق پیوندهای پایدارتری میان سازمان‌های مردم نهاد و بنگاه‌های اقتصادی شکل گیرد.
این برنامه‌ها طیف وسیعی از فعالیت‌ها مثل فعالیت‌های آموزشی، هنری، زیست‌محیطی، اجتماعی، بهداشت و سلامت را شامل می‌شوند و در بسیاری از شرکت‌های دنیا به صورت برنامه‌های یک روزه و با عنوان «Give and Gain Day» اجرا می‌شوند. در معرفی این روز آمده است:
آیا شما نمی‌توانید یک روز یک برنامه موسیقی برای کودکان بی‌سرپرست برگزار کنید؟ آیا نمی‌توانید فقط یک روز کودکان آسیب‌پذیر را در مهارت‌های کامپیوتر، موسیقی، زبان و... مورد آموزش قرار دهید؟ آیا نمی‌توانید یک روز به پاکسازی جنگل و محیط زیست بپردازید؟ آیا نمی‌توانید یک روز به چک‌آپ سلامت بهداشت دهان و دندان کودکان بنیاد خیریه کودک بپردازید؟ آیا نمی‌توانید یک مدرسه در منطقه اطراف تهران را رنگ‌آمیزی کنید؟ آیا نمی‌توانید به دانش‌آموزان و کودکان ما آموزش دهید که چگونه پول تو جیبی خود را مدیریت کنند و پس‌انداز کنند؟ آیا نمی‌توانید با ارائه مشاوره و اختصاص وقت داوطلبانه به توانمندسازی سازمان‌های غیردولتی مردم نهاد بپردازید؟
فعالیت‌های مرکز ترویج حاکمیت و مسوولیت شرکتی، در زمینه روز داوطلبی چنین بوده است که تبلیغات و اخبار مربوط به این روز را در میان بنگاه‌های اقتصادی و سازمان‌های مردم نهاد منتشر کرده است. سپس شرکت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با مرکز تماس برقرار کرده و تمایل خود را نسبت به شرکت در برنامه روز داوطلبی اعلام کردند. بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک و همچنین افراد به‌صورت فردی برای مشارکت با برنامه‌های داوطلبانه اعلام همکاری کردند. همین‌طور بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان بنگاه‌های اقتصادی در تهران، اراک و مشهد، ۳۰ بنگاه اقتصادی و۲۵ سازمان مردم نهاد در روز کار داوطلبانه سال ۱۳۹۲، در فعالیت‌های داوطلبانه اجتماعی، آگاه‌سازی، خیریه، زیست محیطی و غیره شرکت کردند.


برای اعلام آمادگی و مشارکت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از آدرس اینترنتی http://eviran.ir دیدن کنید.