گروه بنگاه‌ها - اولین دوره نمایشگاه فوتکس با حضور نمایندگان رسمی برندهای برتر دوربین‌ها و تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری از ۹ تا ۱۲ مهر ماه برگزار می‌شود. یزدانی، رییس ستاد اجرایی نمایشگاه، به اهمیت توجه مصرف‌کننده در هنگام خرید به تهیه کالا از نماینده رسمی اشاره کرد و گفت: تا به حال کم‌کاری‌ها باعث شده سودجویان، بدون رعایت الزامات قانونی، اقدام به واردات کالا کنند؛ در حالی که به دلیل نبود ارتباط ساختارمند با شرکت مادر، هیچ گارانتی قابل قبولی به مصرف‌کننده ارائه نمی‌دهند و مصرف‌کننده در پایان متضرر می‌شود. مهرآیین، رییس اتحادیه عکاسان تهران نیز، لزوم ارائه محصولات استاندارد توسط نمایندگان رسمی برندهای صنعت عکاسی به منظور ایجاد حاشیه امن برای مصرف‌کننده را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه فضایی ایجاد می‌کند که برای اولین بار، عکاسان می‌توانند با محصولات روز دنیا که تا به حال هیچ‌گونه دسترسی به آنها وجود نداشته از نزدیک آشنا شوند.

همچنین مطهر، مدیر نمایشگاه فوتکس به موضوع تحریم‌ها و قوانین الزام آور برای شرکت‌های خارجی برای عدم ارائه کالا به صورت رسمی به ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد: با توجه به اقدامات دولت تدبیر و امید به زودی مشکل تحریم‌ها نیز برطرف شده و شرکت‌ها در شرایط شفاف‌تری به فعالیت بپردازند.

براساس این گزارش، از اهداف این نمایشگاه، جلوگیری از ورود کالا از کانال‌های موازی غیر از نمایندگان رسمی برندها و ایجاد فضایی برای تعریف صنعت عکاسی به عنوان یک راهکار اشتغالزایی عنوان شده است. در این نمایشگاه علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه عکاسی و فیلمبرداری، تخفیف ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان درنظر گرفته شده است.