ضرر 360 میلیون تومانی 136 پیشکسوت کشتی
136 پیشکسوت کشتی هر یک با حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان هزینه، از خانواده‌های خود به امید حضور در مسابقات جهانی خداحافظی کردند و از شهرهای مختلف ایران خود را به تهران رساندند اما به دلیل مشکلاتی که به گفته خود پیشکسوتان از فدراسیون نشات می‌گیرد، دست خالی و با ضرری میلیونی به خانه‌هایشان برمی‌گردند.
حالا چه کسی باید پاسخگوی ضرر حدودا ۳۶۰‌میلیون تومانی پیشکسوتان کشتی‌گیر باشد که قصد داشتند با هزینه شخصی برای مملکتشان افتخارآفرین شوند. به گفته این پیشکسوتان برخی از آنها حتی این پول را قرض کرده یا حقوق بازنشستگی‌شان را ذخیره کرده بودند تا بتوانند به مسابقات جهانی بروند. روزشنبه قرار بود تیم کشتی پیشکسوتان ایران به رقابت‌های جهانی بوسنی اعزام شوند، اما این اعزام لغو شد و پیشکسوتان در اعتراض به این اتفاق جلوی فدراسیون کشتی تجمع کردند، اما جواب خاصی نگرفتند.
به گزارش «ایسنا» در همین رابطه دبیر فدراسیون کشتی اعلام کرده لغو اعزام تیم کشتی پیشکسوتان به رقابت‌های جهانی بوسنی به خاطر همکاری نکردن سفارت این کشور بوده است، اما پیشکسوتان حرف دیگری می‌زنند.
پرویز ارشدی که یکی از اعضای تیم است، در این زمینه می‌گوید: «قرار بود کسانی که در رقابت‌های کـــشوری اول شده‌اند به رقابت‌های جهانی اعزام شوند. مسوولان فدراسیون گفتند که برای گرفتن بلیت باید از طریق آژانس هواپیمایی خاصی که با فدراسیون در ارتباط است، اقدام کنید. ما هم نفری دو میلیون تومان برای گرفتن بلیت پرداخت کردیم، چون گفته بودند باید پرواز چارتر گرفته شود. نفری ۵۰ دلار هم برای ویزا دادیم. آنها را در وهله نخست به امام زمان واگذار می‌کنیم، سپس وکیل خواهیم گرفت تا پولمان را بگیریم.»
وی ادامه می‌هد: «ما در تاریخ یکم شهریور ماه پاسپورت‌های خود را به مسوول فدراسیون (شریف) تحویل دادیم اما آنها ۱۰ روز پیش برای گرفتن ویزا اقدام کردند. بعد از آن گفتند که باید دو نفر از مسوولان حراست با شما بیایند خرج بلیت‌شان را هم باید بدهید که ما زیر بار این قضیه نرفتیم. بعد از این موضوع، اعلام شد سفارت بوسنی ویزای ما را صادر نکرده و به همین دلیل تیم اعزام نشد. نمی‌دانم جواب این همه پیشکسوت را چه کسی می‌خواهد بدهد.» همچنین منوچهر بلندپور یکی دیگر از اعضای تیم ضمن تایید حرف‌های ارشدی، مدعی شد: «ما چرا باید از جیب خودمان پول بلیت حراست را بدهیم. هنوز اتفاقات سه سال قبل در ترکیه را فراموش نکرده‌ایم. اینکه می‌گویند سفارت ویزا صادر نکرده، درست نیست. من اطلاعات دقیقی دارم که سفارت ویزا داده، اما به خاطر اینکه ما زیر بار حرف زور نرفتیم، از طریق فدراسیون گفته‌اند که ویزاها را روی پاسپورت‌ها نچسبانید.» اما در سوی دیگر محمدرضا توپچی، دبیر فدراسیون کشتی و مسوول کمیته‌ پیشکسوتان می‌گوید: «تنها مشکل این است که سفارت بوسنی ویزای بچه‌ها را صادر نکرده است. البته نمی‌دانم چطور ویزای چهار داور صادر شده است که باید آن را پیگیری کنیم! درباره مساله حراست هم آنها نامه زده بودند که مسوولان حراست باید حضور داشته باشند، ‌اما گرفتن پول از کشتی‌گیران به خاطر این قضیه را رد می‌کنم و قرار بود پول بلیت حراست را ما بدهیم.»
همچنین شریف، یکی از اعضای کمیته پیشکسوتان که از سوی فدراسیون مسوول پیگیری امور اعزام بود، می‌گوید: «اقدامات گرفتن ویزا به موقع انجام شده است و تنها مشکل این است که سفارت بوسنی به خاطر دلیلی که نمی دانیم ویزا صادر نکرده است! ما خودمان هم از این قضیه نگرانیم و تلاش می‌کنیم پیگیری کنیم تا مشکل حل شود.»