دنیای اقتصاد- دیروز کاهش قیمت تیرآهن در بورس فلزات باعث افت قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی شد؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن 24 با کاهش قیمت بی‌سابقه یک‌میلیون و 30هزار ریالی در بازار غیررسمی روبه‌رو بود.

به دنبال کاهش قیمت در بورس فلزات تهران رخ داد
کاهش شدید قیمت تیرآهن در بازار
گروه بورس فلزات- دیروز هر شاخه تیرآهن طول کوتاه ۲۷، ۲۴ و ۳۰ در بورس فلزات و بازار غیررسمی با کاهش روبه‌رو بود.
دیروز ذوب‌آهن اصفهان تیرآهن طول کوتاه 24 و 30 را به بورس فلزات عرضه و به قیمت هر شاخه 810تومان فروخت.
قیمت پیشنهادی ذوب‌آهن اصفهان برای هر شاخه تیرآهن طول کوتاه ۲۴ و ۳۰ معادل ۸۵۰تومان برای هر کیلو بود که براساس قیمت پیشنهادی فروشندگان با کاهش ۴۰تومانی به قیمت ۸۱۰تومان معامله شد.
دیروز سبد تیرآهن متوسط (14 و 16 و 18) نیز در بورس فلزات به قیمت روز چهارشنبه هفته گذشته و معادل 745تومان و یک ریال معامله شد.
در مدت یاد شده در مجموع پنج‌هزار و ۲۸۰تن تیرآهن از سوی ذوب‌آهن اصفهان در بورس فلزات عرضه شد که در مقابل آن دو هزار و ۸۶۰تن تقاضا وجود داشت.
همچنین کاهش قیمت تیرآهن در بورس فلزات باعث افت قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی شد.
به طوری که دیروز هر شاخه تیرآهن ۲۴ با کاهش قیمت بی‌سابقه یک‌میلیون و ۳۰هزار ریالی در بازار غیررسمی روبه‌رو بود.به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، دیروز قیمت آهن در بازار غیررسمی دوباره کاهش قیمت‌ها را تجربه کرد به گونه‌ای که میلگرد ۸ آجدار کلاف نوردی با کاهش قیمت ۵۰ریالی در هر کیلو به قیمت ۶هزار و ۶۰۰ریال رسید.براساس این گزارش، روز گذشته میلگرد ۱۲ آجدار نیز با کاهش قیمت ۳۰ریالی در هر کیلو به قیمت ۶هزار و ۵۵۰ریال عرضه شد.در مدت یاد شده میلگرد ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲ و ۲۵ آجدار در هر کیلو نسبت به روز قبل از آن با کاهش قیمت ۵۰ تا ۶۰ریالی روبه‌رو بود به طوری که بین قیمت ۶هزار و ۵۴۰ ریال تا ۶هزار و ۵۵۰ریال در نوسان بودند. دیروز تیرآهن نیز در بازار غیر رسمی نسبت به روز قبل از آن کاهش قیمت داشت به گونه‌ای که قیمت هر شاخه تیرآهن ۱۴ ذوب‌آهن اصفهان با کاهش قیمت ۵هزار ریالی به قیمت یک‌میلیون و ۱۷۰هزار ریال عرضه شد.در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن متوسط ۱۶ و ۱۸ نیز نسبت به روز قبل از آن کاهش قیمت داشت به گونه‌ای که قیمت هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۱۸ به ترتیب معادل یک‌میلیون و ۴۶۰هزار ریال و یک‌میلیون و ۹۶۰هزار ریال بود.
دیروز سبد تیرآهن درشت نیز با کاهش قیمت روبه‌رو بود به طوری که هر شاخه تیرآهن 20 و 22 با کاهش 40هزار ریالی به ترتیب به قیمت 2میلیون و 600هزار ریال و 2میلیون و 800هزار ریال رسید.
همچنین در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن ۲۴ نیز با کاهش قیمت یک‌میلیون و ۳۰ و ۱۰هزار ریالی معادل ۲میلیون و ۶۹۰هزار ریال وتیرآهن ۲۷ شاخه‌ای ۴میلیون و ۷۹۰هزار ریالی بود.در این میان سبد تیرآهن درشت هر شاخه تیرآهن ۲۴ بیشترین کاهش قیمت را در بازار غیر رسمی تجربه کرد به طوری که طی ماه‌های اخیر این کاهش قیمت بی سابقه بود.