گروه خودرو- پژو ۴۰۵ و پراید، سال ۹۵ از رده تولید خارج می‌شوند.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان این مطلب گفت: طبق استراتژی در نظر گرفته شده برای صنعت خودرو کشور، خودروهای قدیمی باید به تدریج از رده تولید خارج و محصولاتی جدید جایگزین آنها شود. احمد نعمت‌بخش تاکید کرد: بنا به دستور وزیر صنایع، خودروسازان باید با طراحی پلت‌فرم‌های جدید، خودروهایی متنوع را به تولید برسانند تا افق در نظر گرفته شده برای خودروسازی کشور، تحقق یابد.

دبیر انجمن خودروسازان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، پراید و پژو ۴۰۵، سال ۹۵ از رده تولید خارج خواهند شد.

اظهارات نعمت‌بخش در شرایطی است که پراید و پژو ۴۰۵، پرتیراژترین خودروهای داخلی به شمار می‌روند و سایپا و ایران‌خودرو، درآمد بسیار خوبی از تولید و فروش این دو خودرو دارند.

پژو ۴۰۵ پلت‌فرمی قدیمی و متعلق به ۳۰ سال پیش به حساب می‌آید و سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ هزار دستگاه از آن در ایران‌خودرو به تولید رسید.

پژو ۴۰۵ هم‌اکنون پرتیراژترین و پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو به شمار می‌رود و مشتریان با وجود قدیمی بودن و مصرف سوخت بالای این خودرو، استقبال خوبی از آن به عمل می‌آورند.

پراید نیز در حال حاضر، محصول شماره یک سایپا است و تیراژی حدودا ۵۰۰ هزار دستگاهی در سال دارد.

این محصول قدیمی به دلیل قیمت زیر ۱۰ میلیون تومان و مصرف سوخت پایین، از اقبال بلندی نزد مشتریان ایرانی برخوردار است.

خروج پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید طی سال ۹۵، در شرایطی است که رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، اعلام کرده از ابتدای مهر ماه، خودروهای فاقد استانداردهای ۵۵ گانه، حق تولید نخواهند داشت.