دنیای اقتصاد - رشت - مجتبی عابدینی: انبار قدیمی ۷۰ ساله شرکت ملی نفت در رشت برای کاهش بار ترافیکی و همچنین‌ایجاد امنیت بیشتر باید به نقطه‌ای خارج از سطح شهر انتقال داده شود. مطلب فوق در نشست خبری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با خبرنگاران استان مطرح شد.

مهندس حسین کرد گفت: انبار نفت ۷۰ ساله شهر رشت با ظرفیت ۷۰ هزار تن، هم اکنون در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار واقع شده است، در سفر دوم هیات دولت به استان طرح انتقال آن مصوب شد؛ اما به‌رغم پیگیری‌های شرکت تاکنون زمینی برای ‌این مهم اختصاص نیافته است. وی افزود: البته به تازگی یک زمین ۳۰ هکتاری برای ‌این امر معرفی شده که مشغول مذاکرات در ‌این خصوص هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان ادامه داد: در ۳ سال گذشته کلیه مخازن‌این انبار لایروبی و پاکسازی شده و در خصوص‌ایجاد امنیت بیشتر نیز ارتباطی منطقی و خوب با ستاد حوادث غیرمترقبه استان برقرار کرده‌ایم؛ البته برای امنیت بیشتر و همچنین کاهش ترافیک ناشی از عبور و مرور نفتکش‌ها به ‌این انبار کوچک، خروج آن به خارج از سطح شهر ضرورت دارد.

مهندس کرد در ادامه گفت: فعالیت‌های شرکت نفت در حوزه CNG از ۵ ماه قبل آغاز شده و هم اکنون ۵۵ جایگاه فعال CNG در سطح استان مشغول به کار است که ۳۰ باب آنها دو منظوره و ۲۵ باب تک منظوره و تحت مالکیت و بهره برداری شهرداری‌ها قرار دارد.

به گفته وی، تنها ۳ باب از‌این جایگاه‌ها متعلق به بخش خصوصی است. همچنین در حال حاضر ۹۲ باب جایگاه در گیلان وجود دارد که هم بنزین و هم نفت گاز توزیع می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با بیان‌این مطلب که در سطح شهر رشت حداقل ۱۵ جایگاه مورد نیاز است، افزود: با افزایش ظرفیت در ۳ جایگاه شهر رشت و افزودن ۱۶ نازل به نازل‌های قبلی بخشی از مشکلات شهروندان در ‌این خصوص هموار می‌شود؛ اما بزرگ‌ترین مشکل برای ‌ایجاد جایگاه‌های جدید نبود زمین است.

کرد گفت: به طور کلی در سطح استان با مشکل جدی مواجه نیستیم و در کارگروه ویژه در استانداری و با پیگیری‌های مختلف امیدواریم در آینده نزدیک به ساماندهی مناسب‌تری برسیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در پایان اظهار کرد: استان گیلان، استانی کشاورزی با ۲ هزار روستای فاقد گاز است که سوخت رسانی و خدمات‌رسانی به آنها باید توسط این شرکت انجام گیرد.