باز دیجیتال- در حالی‌که برخی از فعالان بازار از افزایش تقاضا برای تلویزیون‌های LCD طی هفته‌های اخیر سخن می‌گویند، برخی از فروشندگان از احتمال کاهش مجدد قیمت‌های انواع تلویزیون ال سی دی طی روزهای آینده در بازار تهران خبر دهند. فعالان بازار معتقدند گروهی از فروشندگان اقدام به فروش کالای بدون گارانتی با قیمت پایین می‌کنند که در این صورت نمایندگی‌های فروش که کالاها را با گارانتی به فروش می‌رسانند، با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند. فعالان بازار همچنین از عرضه تلویزیون‌های قاچاقی به بازار خبر می‌دهند که با قیمت پایین به بازار عرضه می‌شوند و باعث ضرر نمایندگی‌های فروش می‌شوند. در این رابطه گفت و گویی با مسوول فروش یکی از نمایندگی‌های فروش تلویزیون‌های سامسونگ داشتیم که می‌خوانید:

فعالان بازار از عرضه گسترده تلویزیون‌های قاچاق بدون گارانتی به بازار خبر می‌دهند و این که عرضه این کالا به شدت نمایندگی‌های فروش را متضرر کرده است، آیا این موضوع صحت دارد؟

بله، قاچاق اتفاقی است، غیر قابل انکار که در بازار ما وجود دارد و شک عرضه کالای قاچاق در هر حوزه‌ای باعث زیان واردکنندگان رسمی می‌شود. در بازار داخلی تلویزیون نیز برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از شرایط بازار اقدام به عرضه تلویزیون‌های بدون گارانتی به بازار کرده‌اند که باعث اعتراض نمایندگی‌های فروش شده است.

کاهش قیمت‌ها از طرف برخی از فروشندگان باعث نشده نمایندگی‌های فروش برای ادامه حیات در بازار قیمت‌ها را کاهش دهند؟

خیر، نمایندگی‌های فروش طی چند مرحله قیمت‌ها را کاهش داده‌اند و کاهش مجدد قیمت‌ها به نظر بعید می‌رسد.

فکر نمی‌کنید ارائه خدمات پس از فروش ضعیف از طرف برخی از نمایندگی‌ها باعث بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان به شرکت‌هایی شده است که کالای با گارانتی به بازار عرضه می‌کنند؟

خیر. شرکت‌ها از عهده خود بر می‌آیند و تا کنون شکایتی در این زمینه نشده است. عرضه کالا با قیمت پایین و همچنین فروش گارانتی‌دار توسط برخی از شرکت‌های بی‌نام و نشان باعث به وجود آمدن این شرایط شده است.