بیمه ایران با پرداخت خسارت‌های کلان در بخش صنایع نقش حمایت گر خود در بیمه های مهندسی را به خوبی ایفا کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی بیمه ایران با ارسال گزارشی اعلام کرد: بیمه ایران در راستای تحقق طرح تحول صنعت بیمه در سال ۸۷ تعداد زیادی خسارات وارده به بخش‌های صنعتی را پرداخت نموده است که ارقام پرداختی جزو خسارت‌های بزرگ در صنعت بیمه محسوب می‌شود.

از جمله خسارات پرداختی بیمه ایران در رشته بیمه‌های مهندسی می‌توان به پرداخت ۵۰میلیارد ریالی آتش‌سوزی dust burning کل تجهیزات کولینگ‌تاور شرکت پتروشیمی غدیر، خسارت ۴۰میلیارد ریالی آتش‌سوزی شرکت فرآب به دلیل شل بودن بوشینگ متصل به ترانس و اموال مجاور آن و پرداخت ۴میلیارد و ۳۳۰میلیون ریالی به شرکت تو کاریل بابت خروج ۲۲ دستگاه واگن از ریل اشاره نمود که نمونه‌هایی از صدها خسارت عمده بیمه ایران و قبل از آن می‌باشد.

هم‌اکنون بسیاری از پروژه‌های بزرگ ملی نظیر پالایشگاه‌های کشور، برج میلاد، صنایع نفت و گاز پتروشیمی صنایع هوایی کشور و بسیاری از دیگر صنایع نزد بیمه ایران بیمه می باشد که با پشتوانه غنی و ذخایر فنی بالای شرکت بیمه ایران امنیت اقتصادی و صنعتی کشور را موجب شده است.