پژو 405 SLX    14 میلیون تومان
گروه خودرو - خودروی پژو SLX۴۰۵ محصول جدید ایران‌خودرو که طی هفته جاری رونمایی شد، مدل بهبود‌یافته، پژو GLX۴۰۵ است. این خودرو در همان کلاس ابعادی و با استفاده از عملکردهای جدید طراحی شده است.

عکس: نسیم گلی
نمای ظاهری SLX به نوعی تغییر شکل یافته و به پژو پارس شباهت پیدا کرده است. فضای داخلی آن نیز دستخوش تغییراتی در فرم جلوی داشبورد، صندلی‌ها و جنس روکش شده، به نحوی که به گفته سرانی‌نیا مدیر فروش ایران‌خودرو، میزان این تغییرات داخلی، به 80درصد می‌رسد.
طراحی جلوی پنجره آینه‌های جانبی، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ ترمز سوم، چراغ جلو و عقب و سپر رنگ شده، نیز از جمله تغییرات نمای خارجی SLX است.
در غربیلک فرمان محصول جدید ایران‌خودرو، قابلیت نصب کیسه هوا وجود داشته که البته نصب آن بنا به درخواست مشتری انجام می‌شود. البته قابلیت نصب ترمز ضدقفل (ABS) نیز در پژو SLX موجود است که اعمال این آپشن ایمنی نیز اختیاری به حساب می‌آید. همچنین جهت ایمنی و سهولت برای باز شدن در موتور در مواقع اضطراری، تمهیداتی در نظر گرفته شده است.
از دیگر تغییرات اعمال‌شده در SLX می‌توان به ایجاد امکان باز شدن در صندوق از داخل کابین، امنیت خودرو و با استفاده از دو مخزن گاز ۳۵لیتری، فضای قابل‌استفاده صندوق عقب افزایش و مکانیزم تنظیم پشتی صندلی‌های جلو از چرخشی به اهرمی اشاره کرد. قرار است تا پایان سال جاری هزار دستگاه از این خودرو تولید شود.
بر اساس آخرین اخبار دریافتی از سوی مدیریت فروش و بازاریابی ایران‌خودرو قیمت پایه پژو ۱۳SLX405 میلیون و 500هزار تومان است که با احتساب ترمز ABS بهای آن به 14میلیون تومان خواهد رسید. همچنین پژو SLX405 دوگانه‌سوز نیز به قیمت پایه عرضه خواهد شد.