گروه شهری- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از تصویب افزایش ۱۰ درصدی نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۲ در کمیسیون عمران شورای شهر خبر داد و گفت: به زودی این لایحه در جلسه علنی شورای شهر مطرح و تصویب خواهد شد. جعفر تشکری هاشمی معاون شهردار تهران در این باره اظهار کرد: لایحه تعیین نرخ آرم طرح ترافیک سال ۹۲ به شورای شهر ارائه شده و در کمیسیون عمران با حضور ریاست شورای شهر تهران این لایحه بررسی و پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی نرخ آرم طرح ترافیک مصوب شده است.

او ادامه داد: هم اکنون منتظر هستیم تا در اولین جلسه رسمی شورای شهر و در صحن علنی این لایحه مطرح و به تصویب برسد.

هاشمی تصریح کرد: آرم طرح ترافیک سال ۹۲ همانند سنوات گذشته برای گروه‌های حمایتی مانند جانبازان بالای ۷۰ درصد رایگان خواهد بود و مابقی طرح‌ها هم در صورت تصویب شورای شهر با ۱۰ درصد افزایش ارائه خواهد شد. به گفته وی، این مقدار افزایش نرخ به معنای این نیست که هزینه‌هایی که بر شهر تحمیل می‌شود، تنها ۱۰ درصد افزایش یافته، بلکه هزینه‌ها بسیار بیشتر است، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها و مشکلات اقتصادی، حداقل افزایش نرخ آرم طرح ترافیک در نظر گرفته شده تا کمترین فشار بر اقشاری که الزاما نیازمند به استفاده از آرم هستند، وارد شود.

او با بیان اینکه تاکنون برای آرم‌های طرح ترافیک سال۹۲ هزینه ای از شهروندان دریافت نشده است، اظهار کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر و به منظور اتمام فرآیند توزیع آرم‌ها تا پایان اسفند سال۹۱، دریافت وجوه از شهروندان آغاز خواهد شد. در عین حال این تصویب افزایش نرخ به مبادی مربوطه دیگر نیز ارسال خواهد شد.

تحویل مدارک آرم طرح ترافیک سال ۹۲ از فردا

در همین رابطه معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: از روز دوشنبه هفته جاری دفاتر خدمات الکترونیک مدارک آرم طرح ترافیک را تحویل می‌گیرند.

وحید نوروزی معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه ثبت‌نام آرم طرح ترافیک اینترنتی انجام شده است، گفت: واجدین شرایط هم مشخص شدند و از روز دوشنبه هفته جاری دفاتر خدمات الکترونیک مدارک لازم را برای صدور آرم طرح ترافیک تحویل می‌گیرند. او در خصوص نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ اظهار کرد: لایحه نرخ ها را به شورا ارسال کرده‌ایم و امروز قرار است در خصوص نرخ‌ها تعیین تکلیف شود.

نوروزی ادامه داد: تعداد ‌آرم‌های طرح ترافیک سال ۹۲ هیچ‌گونه افزایشی نسبت به سال ۹۱ نداشته است و با توجه به شرایط موجود تعداد آرم‌ها ثابت است.

به گفته نوروزی، احتمال دارد طبق مصوبه شورای عالی ترافیک از تعداد آرم‌های سالانه کاسته و به تعداد آرم‌های روزانه و هفتگی اضافه شود.

او تصریح کرد: از اول فروردین ۹۲ آرم‌های جدید دارای اعتبار است. نوروزی درباره فروش آرم طرح ترافیک روزانه در روزهای جاری نیز گفت: فعلا فروش آرم‌های روزانه و هفتگی را به دلیل آلودگی هوا متوقف کرده‌ایم.