ایسنا - پس از مذاکرات در خصوص گسترش معاملات پتروشیمی میان کارگزاران فعال در بورس کالا تصمیم گرفته شد که تعدادی از کارگزاران کشاورزی که حجم معاملات آنها بیش از میانگین معاملات مجموعه کارگزاران این بخش بوده از سوی سازمان بورس مجوز معاملات پتروشیمی دریافت کنند.

حسین خزلی خرازی، دبیر کل کانون کارگزاران، اظهار کرد: به جز کارگزاری بانک کشاورزی و نهایت نگر که این مجوز را از قبل داشته‌اند به طور حتم سه یا چهار کارگزاری دیگر در این حوزه موفق می‌شوند؛ البته شاخص دیگر داشتن سرمایه۵۰۰میلیون تومان است و این انتخاب از سوی مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس اعلام می‌شود.

او در خصوص شرکت‌های کارگزاری غیرفعال گفت: عمده این کارگزاران در بخش کشاورزی حضور دارند و در دو سال گذشته هیچ معامله‌ای نداشته، تضمینی به بورس کالا نداده و حق عضویت در کانون را نیز پرداخت نکرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ سازمان بورس کارگزاری راهبرد کالای خاورمیانه را به کانون کارگزاران معرفی کرده که سهام آن متعلق به تعاونی کارکنان چند شرکت چون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان و سیمان فارس و خوزستان است که در دو بخش معاملات فلزی و پتروشیمی فعالیت می‌کند.