قیمت مس لندن در شانگهای بالا رفت

در پی ضعف دلار که تمایل به سرمایه‌گذاری‌های جایگزین را بیشتر کرد و در نتیجه باعث رشد قیمت مس در لندن شد، بهای پیش‌فروش این فلز در شانگهای نیز افزایش یافت.

قیمت هر تن مس در بورس فلزات لندن در ۲۲ مه با ۱/۳درصد رشد به ۴۶۱۰ دلار رسید و به این ترتیب فلز مزبور از ابتدای سال جاری تاکنون با ۵۰درصد ترقی روبه‌رو شد.

شاخص دلار، معیار ارزیابی این پول پشت سبز در برابر شش ارز مهم دیگر، پس از آنکه در هفته گذشته به خاطر نگرانی از اینکه شایستگی اعتباری دولت ایالات متحده ممکن است رو به ضعف باشد ۷/۳درصد تنزل داشت، در ساعت ۲:۴۸ بعد از ظهر دوشنبه در شانگهای ۰/۲ درصد رشد یافت و به ۸۰.۰۷ رسید.

تیان گانگ فنگ، از تحلیلگران شرکت هایتونگ فیوچرز، امروز در گزارشی نوشت: دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت‌های مس دارد، بنابر این چشم‌انداز عرضه و تقاضا را نمی توان به راحتی به عنوان مبنایی برای تجارت این فلز در کوتاه‌مدت به کار برد.

قیمت هر تن مس برای تحویل در ماه اوت در بورس پیش‌فروش شانگهای با ۴/۱درصد رشد به ۵۴۰۹ دلار رسید. مس در بورس فلزات لندن در ۲۲ ماه مه از ۱/۳درصد رشد برخوردار شد. بورس لندن روز گذشته به خاطر تعطیلی اسپرینگ بانک بسته است.