تعلیق حکم ناشرکتاب «نبرد من» آدولف هیتلر

اکرم قرخلری- یک دادگاه حکم زندان و جریمه نقدی ناشر کتاب «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر را که انتشارش در آلمان ممنوع است، به حالت تعلیق درآورد. این مرد آلمانی سال ۲۰۰۵ از این کتاب آدولف هیتلر نزدیک به ۲۰‌هزار نسخه در آلمان به طور غیرقانونی چاپ کرده است. این مرد از طرف یک نهاد آلمانی که حقوق این کتاب را دارا است، مورد اتهام قرار گرفت. وی محکوم به پرداخت ۲هزار پوند به صورت نقدی و سه ماه زندان شده که در حال حاضر این حکم تعلیقی اعلام شده است.

او دلیل این کار را سود حاصل از چاپ کتاب بیان کرده است. کتاب «نبرد من» که سال ۱۹۲۵ توسط هیتلر نوشته شد، اشتیاق او را برای از بین بردن یهودی‌ها نشان می‌دهد. انتشار این کتاب در حال حاضر در آلمان قدغن است و دولت آلمان تمام تلاش خود را کرده تا از چاپ این کتاب در کشورهای دیگر نیز جلوگیری کند.

آدولف هیتلر (۲۰ آوریل، ۱۸۸۹ / ۳۰ آوریل، ۱۹۴۵) رهبر حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان در سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۲۱ و به مدت ۱۲ سال صدراعظم و پیشوای آلمان در بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ (دوران حکومت حزب نازی) در آلمان بود. نیروهای متفقین از سال ۱۹۴۲ به بعد، از آنان پیشی گرفته و در سال ۱۹۴۵ آلمان را از هر سو احاطه نمودند. وی در همان سال و در هنگام فتح برلین، به ضرب گلوله خودکشی نمود.