مستندهای تبلیغاتی کاندیداها در موج دوم
طرح: ایسنا
نمایش سبزپوشان در فیلم میرحسین
ناگفته‌های احمدی‌نژاد
دادگاه کرباسچی در فیلم کروبی.

حرف‌های نیمه تمام احمدی‌نژاد
هشتم خرداد، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه، شبکه اول
کارگردان: جواد شمقدری
«با این‌که این مصاحبه نزدیک به ۳ ساعت طول کشید و دکتر احمدی‌نژاد ناگفته‌های بسیاری را در آن مطرح کرد؛ اما ما مجبور هستیم تنها بخش‌هایی از مصاحبه را که ظرفیت فیلم اجازه می‌دهد، انتخاب کنیم؛ بنابراین احتمالا دیگر بخش‌های این سخنرانی در قالب یک مجموعه مستقل به‌صورت سی‌دی منتشر می‌شود‌. از طرفی با این‌که صدا و سیما زمان پخش مستند اول دکتر احمدی‌نژاد را هشتم خرداد‌ ماه اعلام کرده‌است و این امر محدودیت‌هایی را از نظر زمانی برای ما ایجاد کرده‌ است، اما گروه‌ برای آماده‌کردن این مستند‌ها تلاش مضاعف خود را کرده ‌است؛ در عین ما معتقدیم که این شخصیت و منش خود احمدی‌نژاد است که مخاطب مردم را جذب می‌کند و فیلم در حقیقت تلاش می‌کند یک تصویر‌گری بی‌طرف و راوی صادق باشد.»
جواد شمقدری

جواد شمقدری متولد پانزدهم دی ماه ۱۳۳۸ مشهد، فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی است. وی فعالیت هنری خود را در سینما با کارگردانی فیلم کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی وی می‌توان به مدیریت «محراب فیلم»، عضو مشورتی شورای فیلمنامه حوزه هنری، سیما فیلم، مرکز سینمای تجربی و انجمن سینمای دفاع مقدس اشاره کرد.
همچنین فیلم سینمایی «بر بال فرشتگان» در ژانر دفاع مقدس، فیلم - سریال «طوفان شن» درباره شکست نظامیان آمریکا در صحرای طبس و همچنین سریال مذهبی - تاریخی «فرستاده» برخی از ساخته‌های سینمایی و تلویزیونی شمقدری است که تاکنون به نمایش در آمده‌اند.

میرحسین و نمایش سبز‌پوش‌ها
نهم خرداد، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه، شبکه اول
کارگردان: مجید مجیدی
«فیلمی ساخته نشده‌ و تنها مستندی است که حضور میرحسین موسوی در جمع‌های مردمی را به جذاب‌ترین شکل نشان می‌دهد و پس از نمایش لحظه‌های نابی در آن دیده خواهد شد.
یک مصاحبه با مهندس هم وجود دارد که بخشی از خاطرات و فعالیت‌های او را بیان می‌کند. حتی یک صحنه این مستند بازسازی‌شده، نیست و فیلم،‌ سخنرانی‌های میرحسین و استقبال مردم از او در شهرهای مختلف کشور را به تصویر می‌کشد.»
مجید مجیدی

مجید طالش مجیدی در ۲۸ فروردین ۱۳۳۸ در شهر تهران به دنیا آمد. وی پس از دریافت مدرک دیپلم تحصیلاتش را در زمینه هنرهای زیبا ادامه داد.
مجیدی فعالیت هنری‌اش را قبل از انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌ تئاتر آغاز کرد. سپس در سال‌های دهه‌ ۶۰ و ۷۰ هجری شمسی به تجربه‌هایی در زمینه‌ بازیگری در سینما دست زد. او در فیلم بایکوت ساخته‌ محسن مخملباف در نقش یک کمونیست سرخورده و در فیلم تیرباران نقش شهید اندرزگو را ایفا کرد. در سال‌های بعد مجیدی به کارگردانی روی آورد. او فیلم‌های بدوک (۱۳۷۰)، پدر (۱۳۷۴)، بچه‌های آسمان (۱۳۷۵)، رنگ خدا (۱۳۷۷)، باران (۱۳۷۹)، بید مجنون (۱۳۸۳) و آواز گنجشک‌ها (۱۳۸۶)را ساخته است. مجیدی تنها کارگردان سینمای ایران است که فیلم بچه‌های آسمان او نامزد جایزه اسکار شده است.

بازی آرام سردار
دهم خرداد، ساعت 21 و 45 دقیقه، شبکه اول
کارگردان: محمدعلی فارسی
«چون آقای محسن رضایی خیلی دیر به صحنه انتخابات آمدند، عملا این فرصت را از ما گرفتند که کار خیلی ممتازی ارائه دهیم؛ چرا که کاندیدا‌های دیگر از ماه‌ها قبل کارشان را شروع کردند. یک گروه 3- 4 نفری ساخت مستند محسن رضایی را با فرصتی کمتر از یک هفته بر عهده دارند. اسم این فیلم را یک فیلم مستند تولیدی به معنای خاص آن نمی‌توان گذاشت؛ اما به هرحال سعی کردم در این فیلم تصویری را که از آقای محسن رضایی در 17 - 18 سال آشنایی می‌شناسم و باور دارم، ارائه کنم. سعی کردیم که در این فیلم صادق باشیم؛ دنبال این نباشیم که به مردم دروغ بگوییم و خلاف آن چه را که حقیقت دارد، به مردم بگوییم. این فیلم مستند شامل یک مصاحبه با محسن رضایی است و چند تصویر از سخنرانی‌هایی که در جاهای مختلف داشته‌اند.»
محمدعلی فارسی

متولد 1336 ورامین فارغ‌التحصیل فیلمنامه‌نویسی از دانشکده صدا و سیما. «محمدعلی فارسی» از سال 1367 به عنوان دستیار کارگردان و تدوینگر، همکاری با شهید آوینی را آغاز کرد و سپس در کنار این شهید گرانقدر و جمعی از نیروهای اصلی گروه تلویزیونی جهاد، ضمن تاسیس موسسه فرهنگی - هنری روایت فتح، به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد و پس از شهادت وی در بهار 71، مسوولیت معاونت تولید موسسه روایت فتح را تا سال 1381 عهده‌دار شد و به تهیه و تولید مجموعه مستندهای ارزشمندی چون «گلستان آتش»، «غواصان»، «کبوتران امید»، «شلمچه»، «ماه و خورشید»، «سراب2»، «تصویرگران جنگ»، «پایان انتظار» و... پرداخت.

دادگاه کرباسچی در فیلم کروبی
یازدهم خرداد، ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه، شبکه اول
گروه تولید: سیدضیاءالدین ‌دری، علی معلم و بهروز افخمی
اطلاعات زیادی درباره این فیلم منتشر نشده است. تنها شنیده شده که دو ورژن فیلم تهیه شده و در هر دوتکیه بر حواشی دیدارهای مهدی کروبی با هواداران در سراسر کشور است. همچنین بر روی جلسات دادگاه کرباسچی، شهردار اسبق تهران و مدافعات مهاجرانی، وزیر استیضاح شده فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
بهروز افخمی

بهروز افخمی متولد ۱۳۳۵ تهران، فارغ‌التحصیل تدوین از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی فعالیت هنری را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. او سینمای حرفه‌ای را برای بار نخست با فیلم «زیر باران» به کارگردانی سیف‌الله داد به عنوان مدیر فیلمبرداری تجربه کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی وی می‌توان به تدریس سینما، عضویت در شورای هنرستان روایت فتح و نماینده مردم در مجلس ششم شورای اسلامی اشاره کرد. از فیلم‌های او می توان به سن پترزبورگ (۱۳۸۸)، فرزند صبح (۱۳۸۷)، گاوخونی (۱۳۸۱)شوکران (۱۳۷۷)، جهان پهلوان تختی (۱۳۷۶)، عقرب (۱۳۷۵)، روز شیطان (۱۳۷۳)، روز فرشته (۱۳۷۲)، عروس (۱۳۶۹) تفنگ‌های سحرگاه (۱۳۶۷) اشاره کرد.
علی معلم

متولد ۱۳۴۱، او در عرصه سینما فیلم‌های گاوخونی، ازدواج به‌سبک ایرانی و آل (در مرحله تولید)را تهیه کرده است. رییس اسبق انجمن منتقدان ایران سال‌ها تجربه اجرای برنامه‌های تلویزیونی هم دارد و «سینمای اندیشه»اش در سال‌های دور به خاطره‌ای خوش برای سینمادوستان بدل شده است. معلم تهیه‌کننده سینما هم هست.