گروه خودرو- اگر شما به دنبال خودرویی با محدوده قیمتی ۲۴ تا ۲۷ میلیون تومان هستید، دو خودروی زانتیا و پژو پارس ELX را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این دو خودرو که یکی تحت لیسانس پژو و دیگر سیتروئن در کشور تولید می‌شوند از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت هستند، به طوری که زانتیا از موتور ۲۰۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که با این موتور می‌تواند ۱۳۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند. اما پژو پارس ELX دارای موتور ۱۸۰۰ سی‌سی است که به واسطه آن می‌تواند ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. از سوی دیگر شما با پژو پارس در ۱۱ ثانیه به شتاب صفر تا صد خواهد رسید در حالی که زانتیا برای رسیدن به این شتاب نیازمند ۱۲ ثانیه زمان است.

همچنین شما با پژو پارس ELX می‌توانید سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کنید، اما زانتیا به شما این فرصت را می‌دهد تا سقف ۲۲۰ کیلومتر در ساعت گاز بدهید. اما میزان مصرف سوخت این دو خودرو نیز متفاوت است، به طوری که زانتیا در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند، اما پارس ELX مصرفی معادل ۲/۸ لیتر در صد کیلومتر دارد. اما از لحاظ تجهیزات ایمنی زانتیا در شرایط بهتری نسبت به ELX قرار دارد، به طوری که ELX تنها از سیستم ترمز ABS بهره می‌‌برد اما زانتیا علاوه بر سیستم ترمز ABS به کیسه هوا (ایربک) نیز مجهز است.

اما از لحاظ قیمت در حال حاضر پژو پارس ELX با قیمت ۲۴میلیون تومان و زانتیا نیز با قیمتی در حدود ۲۷میلیون تومان در بازار عرضه می‌شوند.