ایران به دنبال یازدهمین قهرمانی فوتسال آسیا

مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا از روز جمعه آغاز می‌شود و تیم ملی ایران به دنبال کسب یازدهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها است. دوازدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا از روز جمعه ۵ خردادماه با حضور ۱۶ تیم آغاز خواهد شد. این دوره از مسابقات قرار بود از ۲۸ اردیبهشت آغاز شود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد به علت به پایان نرسیدن لیگ‌های برخی کشورها رقابت‌ها با تاخیر یک هفته‌ای شروع می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران در این دوره با کره‌جنوبی، قطر و استرالیا در گروه C قرار دارد.

ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود روز جمعه به مصاف کره‌جنوبی می‌روند. به نظر می‌رسد ایران در این مرحله از رقابت‌ها کار دشواری برای صعود نداشته باشد، هر چند که به گفته علی صانعی سرمربی تیم ملی، تیم‌های قطر و کره‌جنوبی به علت حضور اندک در مسابقات قهرمانی آسیا برای تیم ملی مبهم هستند. تیم ملی فوتسال ایران در ۱۱ دوره برگزار شده به ۱۰ مقام قهرمانی دست یافته و به عنوان برترین تیم بدون چون و چرای قاره کهن خود را معرفی کرده است.

ایران در ۶۹ بازی انجام داده در مسابقات قهرمانی آسیا به ۶۶ پیروزی رسیده و ۲ شکست و یک تساوی را نیز در کارنامه خود می‌بیند. شکست ۳ بر یک برابر ژاپن و تساوی ۳ بر ۳ برابر تایلند در سال ۲۰۰۵ و همچنین شکست تلخ ۵ بر یک در نیمه‌نهایی سال ۲۰۰۶ برابر ژاپن ناکامی‌های ایران در مسابقات آسیایی به حساب می‌آید.به نظر می‌رسد اصلی‌ترین حریف ایران تیمی جز ژاپن نباشد.

ایران در مجموع ۱۹ بار رو در روی ژاپن قرار گرفته که در ۱۳ بازی به پیروزی رسیده و در ۳ دیدار شکست را تجربه کرده ۳ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.