ایسنا - خودروهای خارجی هم برای خودشان دنیایی دارند؛ حجم موتور بالا، سرعت بالا و البته قیمت بالا.

قیمت خودروهای خارجی در بازار تهران آنقدرها هم بالا و پایین نمی‌رود. شاید علتش این باشد که این ماشین‌ها آن‌قدر گران هستند که فروشنده‌ها اصلا خرده قیمت‌های آنها را اعلام نمی‌کنند. از جمله محصولات کیاموتورز که در بازار تهران حاضر است و شاید گران‌ترین خودرو این شرکت در ایران باشد، موهاوی مدل ۲۰۱۱ است که ۷۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. سورنتو مدل۲۰۱۱ هم ۶۱میلیون تومان قیمت دارد. سومین خودرو گران قیمت کیا موتورز در ایران اسپورتیج مدل۲۰۱۱ است که ۵۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. اپتیما مدل ۲۰۱۱ نیز ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. سراتو کوپه مدل ۲۰۱۱ به قیمت ۴۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. کارنز مدل ۲۰۱۰ که مدل ۲۰۱۱آن هنوز به بازار نیامده، ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در فهرست خودرو‌های ارزان قیمت کیاموتورز در ایران، سراتو تیپ ۷ مدل ۲۰۱۱ به قیمت ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و تیپ ۵ آن‌ که مدل ۲۰۱۰ است هم همین قدر قیمت دارد.

از آن سو هم‌وطن کره‌ای کیا نیز در ایران بازار خوبی را برای خود دست و پا کرده است؛ به طوری‌که گران‌ترین محصول هیوندای در ایران سنتنیال مدل ۲۰۱۱ است که ۱۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود. جنیسیس ۸۵ میلیون تومان است و جنیسیس کوپه ۶۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. سوناتا YF به طور میانگین ۵۳میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سانتافه مدل ۲۰۱۱ حدود ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

تویوتا لندکروز نیز گران‌ترین محصول شرکت ژاپنی تویوتا در ایران است که ۱۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. پرادو ۱۱۵ میلیون تومان و اف.جی کروز ۸۸ میلیون تومان قیمت دارند. فورچونر ۷۵ میلیون تومان است و اریون به قیمت ۷۱ میلیون تومان فروخته می‌شود. روفر ششمین خودرو گران تویوتا در ایران است که ۷۲ میلیون تومان قیمت دارد. تویوتا کرولا و کمری هم هر دو به قیمت ۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند. تویوتا های‌لوکس هم ۵۹میلیون تومان قیمت دارد. یاریس ارزان‌ترین خودروی تویوتا در ایران هم در مدل اتوماتیک ۳۷ میلیون و ۵۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

مرسدس بنز که کم‌تر خودروهایش را در نمایشگاه‌هایی به جز نمایندگی‌های مجاز شرکت ستاره ایران می‌شود پیدا کرد، رکورد دار خودروهای گران وارداتی در بازار است.

مدل A۲۰۰ بنز ۵۸ میلیون تومان و مدل A۲۰۰ T آن ۶۹ میلیون تومان قیمت دارند. این در حالی است که B ۱۸۰ NGT در حدود ۷۳میلیون تومان معامله می‌شود.

C ۲۰۰ AMG حدود ۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و مدل معمولی B ۲۰۰ T حدود ۷۸ میلیون تومان و مدل فول آپشن آن ۹۰ میلیون تومان قیمت دارند. مدل معمولی مرسدس بنز C۳۰۰ حدود ۱۳۵ میلیون تومان و مدل فول آپشن آن ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

C ۳۵۰ معمولی هم ۱۴۵ میلیون تومان است و مدل فول‌آپشن آن ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل E ۳۵۰ به قیمت ۱۶۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ضمن اینکه مدل CLS۳۵۰ معمولی ۱۸۰ میلیون تومان و مدل فول‌آپشن آن ۲۳۵ میلیون تومان قیمت دارند.

CLS ۵۰۰ معمولی ۲۱۰ میلیون تومان و مدل فول‌آپشن آن ۲۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین SLK ۲۸۰ در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است و مدل فول‌آپشن آن با اختلاف ۲۰ میلیون تومانی ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

در همین حال S ۳۵۰ مدل معمولی ۲۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود و مدل فول‌آپشن آن ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. S ۵۰۰ مدل معمولی ۲۹۰ میلیون تومان و مدل فول‌آپشن آن با ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف ۳۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

از آن سو SL ۳۵۰ در حدود ۲۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و فول‌آپشن آن ۳۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود. SL۵۰۰ مدل معمولی ۲۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و با ۷۰ میلیون تومان بالاتر می‌توان مدل فول‌آپشن آن را ۳۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

مرسدس بنز GLK ۲۸۰ نیز ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد و مدل فول‌آپشن آن ۲۰ میلیون تومان گران‌تر است. البته مدل GLK ۳۵۰ آن ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و مدل فول‌آپشن آن ۱۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است. مرسدس بنز مدل E ۳۰۰ در حدود ۲۲۰ میلیون تومان است و مدلE۳۵۰ آن نیز ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.