تکواندوی ایران قهرمان جهان شد

گروه ورزش- ملی پوشان تکواندوی ایران برای نخستین بار در رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. بیستمین دوره رقابت‌های جهانی تکواندو که از روز یکشنبه هفته قبل در شهر گیونگ جو کره‌جنوبی آغاز شده بود، با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

تکواندوکاران ایران در این‌ دوره از رقابت‌ها با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز به قهرمانی دست یافته تا به حکومت ۳۸ ساله کره‌جنوبی در جهان پایان بدهند.

مسابقات جهانی تکواندو هر ۲ سال یکبار برگزار می‌شود و تیم ملی کره جنوبی در هر نوزده دوره گذشته این مسابقات عنوان قهرمانی را کسب کرده بود.

تیم ایران که پنج عنوان نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، در شهر گوانگجو نمایش خیره‌کننده‌ای از خود برجای گذاشت و جام قهرمانی را از کره‌جنوبی گرفت.

کره‌جنوبی به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم‌های ترکیه و تایلند عنوان‌های سوم و چهارم را از آن خود کردند.

جدول توزیع مدال‌ها:

۱- ایران با ۳ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز

۲- کره‌جنوبی با ۲ مدال طلا و ۲ نقره

۳- ترکیه با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز

۳- تایلند با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز

۴- اسپانیا با یک مدال طلا و یک برنز

مهماندوست بهترین مربی تکواندو جهان شد

در پایان بیستمین دوره مسابقات جهانی تکواندو که با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید، رضا مهماندوست سرمربی شایسته تیم ایران به عنوان برترین مربی مرد جهان برگزیده شد و جایزه مخصوصی را دریافت کرد.

مهماندوست که چند سالی است هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است، توانست برای چهارمین بار ایران را به قهرمانی در عرصه‌های جهانی و آسیایی برساند.

تیم ایران با هدایت این مربی جوان پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۸ چین، جام جهانی ۲۰۱۰ ارومچی و قهرمانی آسیا قزاقستان ۲۰۱۰ به مقام نخست دست

یافته بود.

این مربی توانمند توانست برای نخستین بار، تیم ایران را به قهرمانی جهان رسانده تا نام خود را در تاریخ به ثبت برساند.