مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

در بازار شغلی به‌شدت رقابتی امروز، شرکت‌ها خواهان یافتن و حفظ بهترین استعدادهای ممکن هستند. شرکت‌ها در استخدام استعدادهای کم‌تجربه و جدید به بسیاری از دلایل بسیار محتاط هستند. طبق پژوهش PayScale در سال ۲۰۱۶، شصت درصد شرکت‌ها معتقد نیستند که افراد جدید فارغ‌التحصیل برای ورود به بازار کار آماده هستند. اما امسال ۷۴ درصد کارفرمایان بیان کرده‌اند که فارغ‌التحصیل جدید را استخدام خواهند کرد. هنور برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یافتن مشاغل جدید به‌خصوص استخدام در حوزه مطالعاتی خودشان دشوار است. اما شرکت‌ها می‌توانند با استخدام استعدادهای فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاهی، یک بازدهی عالی در سرمایه‌گذاری (ROI ) به‌دست آورند. در اکثر پژوهش‌های اخیر CareerBuilder، از کارفرمایان خواسته شد تا بگویند که از استخدام فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاهی چه انتظاری داشتند. آنها گزارش دادند که در مورد فارغ‌التحصیلان جدیدی نگران هستند که برای نیروی کار آمادگی لازم را ندارند. ۱۷ درصد کارفرمایان احساس می‌کنند که محیط آکادمیک دانشجویان را برای نقش‌های مختلف در سازمان‌هایشان آماده نمی‌کند. (سال گذشته این مقدار ۲۴ درصد بود.)

صاحبان کسب‌و‌کارها نگرانی‌های خود را در حوزه‌های متفاوتی بیان کرده‌اند:

* ۴۴ درصد بیان کرده‌اند که اهمیت بیش از حدی بر دانش کتابی وجود دارد و تجربه دنیای واقعی کافی نیست.

* ۳۸ درصد بیان کرده‌اند که نیاز به کارمندانی دارند که ترکیبی از مهارت‌های هنری تکنیکی و غیرتکنیکی ( مانند تجزیه و تحلیل، خلاقیت و مهارت‌های نرم) داشته باشند.

* ۲۳ درصد تصور می‌کنند که نقش‌های غیرتخصصی در خلال سازمان‌هایشان پیچیده‌تر هستند.

* ۱۷ درصد می‌خواهند دانشگاه‌ها بیشتر بر کارآموزی تمرکز کنند.

به طور واضح، نگرانی‌هایی در مورد شایستگی استعدادهای آینده برای ورود به بازار کار وجود دارد. بسیاری از مصاحبه‌‌شونده‌های شغلی ممکن است بگویند که نیاز به تجربه دارند، اما استخدام استعدادهای جدید برای ایجاد کسب‌و‌کارتان ضروری است.

مزایای کوتاه‌مدت

روش‌های بسیاری وجود دارد که کسب‌و‌کارها می‌توانند استعدادهای دانشگاهی جدید را برای موفقیت کوتاه‌مدت آماده کنند. ویژگی‌های سودمند فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جدید عبارتند از:

هزینه‌های حقوق پایین‌تر. بسیاری از افراد نسل هزاره می‌خواهند تا برای حقوق‌های به طور قابل‌توجه پایین‌تری نسبت به افراد باتجربه کار کنند. آنها می‌دانند که نیاز به تمرین بیشتر دارند و می‌خواهند فرصت داشته باشند تا خود را نشان دهند. در حقیقت، ۶۴ درصد افراد نسل هزاره دریافت سالانه ۴۰ هزار دلار برای یک شغل را به دریافت سالانه ۱۰۰ هزار دلار در شغلی که آنها را خسته کند، ترجیح می‌دهند. کسب‌و‌کارها باید فرصتی برای سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی به‌دست آورند که بتوانند پول ذخیره و افرادی را استخدام کنند که توانایی یادگیری در شغل را داشته باشند. کلید موفقیت آنها پیشنهاد رشد، توازن کار/ زندگی خوب و محیط کار حمایتی برای حفظ وفاداری کارمندان است. (در حالی که در استعدادهای آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند.)

ارائه فرصت‌های یادگیری؛ شواهد نشان می‌دهد که افراد فارغ‌التحصیل «یادگیرندگان مداوم» خودانگیخته با شایستگی‌های بزرگ هستند. بین اولویت‌های نسل هزاره در کسب شغل، آنها آرزو دارند تا مجموعه مهارت‌های خود را گسترش دهد. کسب‌و‌کارهای موفق می‌توانند با ارائه آموزش و گزینه‌های یادگیری مداوم استخدام‌های دانشگاهی را بیشتر کنند.

مشارکت کارمندان با تکنولوژی و پروژه‌های رسانه‌های اجتماعی؛ فارغ‌التحصیلان جدید به شدت تجربه استفاده از تکنولوژی، رسانه‌های اجتماعی، اینترنت و یادگیری پرسرعت تکنولوژی‌های جدید را دارند. در ترکیب با دانش آنها از جدیدترین نرم‌افزارها، آنها ارزش زیادی برای نیازهای رسانه‌های اجتماعی فعلی و آینده ارائه می‌دهند. احتمال بیشتری وجود دارد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسل هزاره در اپلیکیشن‌های رسانه‌ای اجتماعی نوظهور و اپلیکیشن‌های موبایلی مهارت پیدا کنند. شرکت‌ها می‌توانند با جذب جمعیت‌هایی در طیف گسترده و ارائه سازگاری محصول، توانایی‌های خود را برای بازاریابی و اهداف عملکردی بالا ببرند. اغلب آنها می‌توانند کارآیی بیشتری نسبت به کارمندان قدیمی‌تر داشته باشند؛ چرا که آنها با تکنولوژی بزرگ شده‌اند. آنها همچنین معیارهایی مانند اعداد و ارقام را نیز درک می‌کنند.

فرهنگ کاری متنوع و جامع ارائه دهید؛ استخدام‌های دانشگاهی در برگیرنده بخشی از متنوع‌ترین نسل‌ها در تاریخ هستند. در نتیجه، آنها می‌توانند پیام‌دهندگانی باشند که از نظر اجتماعی آگاهی کافی داشته باشند. آنها می‌دانند که چگونه با هم‌تیمی‌ها، مشاوران، تنظیم‌کنندگان و مشتریان در بسیاری از روش‌های غیررودررو متنوع و اقتصادی ارتباط برقرار کنند. کسب‌و‌کارها می‌توانند شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای وبی را گسترش دهند که افراد باتجربه ممکن است آن را ناآشنا بیابند. رهبران کسب‌و‌کار می‌توانند به ایجاد فرهنگ کاری جامع و حامی کمک کنند.

مزایای بلند‌مدت

بسیاری از شرکت‌ها دریافته‌اند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسل هزاره نه فقط برای مدیران استخدام بلکه برای کل شرکت منفعت به همراه دارند. در اینجا چندین ویژگی نسل هزاره و روش‌هایی که کسب‌و‌کارها می‌توانند این مزایای بلندمدت را افزایش دهند، آورده شده است:

چشم‌اندازهای جهانی؛ این روزها، در دانشگاه‌های آمریکا، برنامه‌های آموزشی تقریبا هر رشته‌ای، بر مسائل جهانی تمرکز می‌کند. چشم‌اندازهای جهانی به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهند تا با بازارهای رقابتی و روندهای محصول منطبق باشند. در محیط کار، کسب‌و‌کارها می‌توانند با اجازه دادن به استخدام‌های جدید با چشم‌اندازهای جهانی، محیط‌های کاری همکارانه‌تری ایجاد کنند.

گزینه‌های مدیریت آینده؛ اغلب کسب‌و‌کارها تلاش می‌کنند تا مدیران را از داخل استخدام کنند؛ چرا که آنها با تیم و فرهنگ شرکتی آشنایی دارند. استخدام افراد دانشگاهی تازه فارغ‌التحصیل و کم‌تجربه به رهبران کسب‌و‌کار اجازه می‌دهد تا در خلال ۵ سال، افراد شایسته‌تری را به موقعیت‌های نظارتی و مدیریتی برسانند. در غیر این صورت، پر کردن این موقعیت‌ها بدون کارمندان تازه فارغ‌التحصیل دانشگاهی می‌تواند دشوار باشد.