دنیای اقتصاد: برای نخستین بار یک گروه صنعتی در امر فروش آنلاین صنایع‌دستی سرمایه‌گذاری کرده است؛ اتفاقی که به باور کارشناسان می‌تواند سرآغاز ورود بیشتر سرمایه‌های سرگردان به صنایع‌دستی باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم رونمایی از این فروشگاه آنلاین با تاکید بر اینکه فروش و صادرات صنایع‌دستی در فضای سایبر گسترش خواهد یافت، گفت: «اقداماتی مشابه آنچه امروز اتفاق افتاد می‌تواند مدلی برای همکاری سایر گروه‌های صنعتی کشور با هنرمندان و تاجران صنایع‌دستی باشد. درواقع الگوی مشارکت بخش خصوصی صنایع‌دستی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، یک الگوی موفق برای به روز شدن و تجاری‌سازی صنایع دستی ایران است.» بهمن نامور مطلق افزود: «با توجه به موفقیت‌های اخیر فروش آنلاین، اگر بتوانیم صنایع دستی ایرانی را از طریق فروشگاه‌های مجازی و فضای سایبر به فروش برسانیم، هم از نظر نقل و انتقال مالی و هم از نظر دسترسی مشتری، کاری بزرگ انجام داده‌ایم.»

وی ابراز امیدواری کرد که همکاری شکل گرفته بتواند موفق باشد تا دیگر شرکت‌های بزرگ نیز با اطمینان بیشتری به حمایت تولیدکنندگان صنایع دستی و فروشندگان آنلاین بپردازند و در نتیجه این همزیستی، بازارهای جهانی در دسترس‌تر و سود بیشتری برای کشورمان حاصل شود. این مقام مسوول تاکید کرد که صنایع دستی باید بتواند با به روز کردن چهره و تصویر خود ویرایش جدیدی متناسب با نیاز مخاطبان امروزی ارائه دهد. براساس این خبر، یک گروه صنعتی قرار است طی سه سال آینده، ۱۰۰ میلیارد ریال در صنایع دستی سرمایه‌گذاری کند.

رئیس هیات مدیره این گروه در این مراسم گفت: «وضعیت فعلی منطقه خاورمیانه و کاهش درآمد نفت ایجاب می‌کند که شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصادهای مبتنی بر دانش محوری فعالیت‌های خود را وسعت ببخشند.» محمد شهنوازیان یادآور شد: «هدف اصلی ما پوشش کامل بازار داخلی و حضور موفق در بازارهای جهانی است و تصمیم داریم در چهار کشور از چهار قاره جهان، انبارهای بزرگ برای تسریع‌ در فروش و تکمیل بهینه زنجیره خدمات در سطح بین‌المللی ایجاد کنیم که همه اینها با حمایت‌های معنوی معاونت صنایع دستی امکان‌پذیر می‌شود.» به گزارش «دنیای اقتصاد»، ایران سومین تولیدکننده صنایع دستی در جهان است و برآوردها نشان می‌دهد بازار آنلاین صنایع‌دستی، ظرفیت ۴۰ میلیارد تومان فروش در سال را داشته باشد. بر اساس آمار موجود در سال ۹۵، حدود ۲۵هزار فروشگاه اینترنتی در ایران توانسته‌اند ۷۰هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشند.