افتخاری مدیرعامل استقلال دلیل تاخیربرای حضور دراستودیو برنامه نود را حضور درجلسه مهمی در استانداری اعلام کرد که در آن مشغول رایزنی برای مساله بلیت‌فروشی و نحوه تقسیم آن بودند. البته افتخاری از بی‌نتیجه بودن جلسه گفت و ادامه دار بودنش در صبح سه‌شنبه. عادل فردوسی‌پور هم که خودش چند هفته پیش ماجرای بلیت‌فروشی و سهم زیاد شرکت برهان مبین را برملا کرده و موجی برای لغو قرارداد با این شرکت به راه انداخته بود آنقدر ذهنش درگیر اتفاقات استقلال و ماجرای رحمتی وجباری بود که اصلا فراموش کرد این خبر مهم را از افتخاری پیگیری کند. اما سه‌شنبه ظهر خبر رسید که نحوه تقسیم سهم طرفین ماجرا بالاخره تغییر کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جلسه‌ای در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، بلیت‌فروشی مسابقات لیگ برتر فوتبال رسما به باشگا‌ه‌ها واگذار شد.

همچنین در این جلسه سهم شرکت برهان مبین که کار ساخت گیت‌های بلیت‌فروشی و فروش اینترنتی را بر عهده داشت، از ۳۵ درصد به ۵/ ۱۲ درصد کاهش یافت. مهدی تاج با تایید این خبر درباره بحث بلیت‌فروشی مسابقات لیگ برتر عنوان کرد: «جلسه خوبی در شورای تامین برگزار شد و امروز (دیروز)هم در وزارت ورزش و جوانان در این باره تشکیل جلسه دادیم. در نهایت تصمیم بر این شد که بلیت‌فروشی در اختیار دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قرار گیرد.در همین راستا سهم شرکت برهان مبین که کار بلیت‌فروشی الکترونیکی مسابقات را برعهده داشت از ۳۵ درصد به ۵/ ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد. باید این نکته را بگویم که هزینه اجرای این طرح از درصدی که در نظر گرفته شده، بیشتر است اما در هر حال توافق بر این شد که سهم شرکت برهان مبین ۵/ ۱۲ شود که باید از آنها تشکر کنم. امیدوارم با این کار شرایط این دو باشگاه بهتر شود.»

از تشکر رئیس فدراسیون از شرکتی که قراردادی ۱۰ ساله با سازمان لیگ دارد و بیشتر سهم درآمد باشگاه‌ها به جیبش سرازیر می‌شد این‌گونه برمی‌آید که بالاخره فوتبالی‌ها توانسته‌اند آنها را مجاب کنند بدون دعوا و مرافعه به سهم کمتر رضایت دهد. همین هفته پیش و بازی پرسپولیس بود که عوامل این شرکت اجازه حضور تماشاگران به داخل استادیوم را ندادند و دستور سازمان لیگ هم باعث نشد که باشگاه پرسپولیس بتواند بلیت کاغذی به هوادارانش بفروشد. اتفاقی که سرانجام مسوولان امنیتی را مجاب کرد برای پرهیز از ازدحام جمعیت درها را بازکرده و بازی را رایگان اعلام کنند. این اتفاق ضررهنگفتی را متوجه هر دو طرف به خصوص باشگاه پرسپولیس که تنها راه درآمدش همین بلیت‌فروشی است، کرد. ۴۵ هزار تماشاگر از این بازی دیدن کردند. خود باشگاه هم عدد بلیت را ۲۵ هزارتومان برای جایگاه ویژه ۱۰ هزار تومان برای طبقه اول و ۸هزارتومان برای طبقه دوم اعلام کرد تقریبا اگر میانگین راه‌مان ۱۰ هزارتومان هم بگیریم چیزی حدود ۴۰۰ میلیون تومان ضرر این باشگاه برای نفروختن بلیت شد که در حال حاضر عدد قابل‌توجهی برای ایشان است.

تاج خواستار توجه شد

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در جلسه کارگروه ورزش حزب موتلفه با اشاره به صحبت یزدانی خرم مبنی بر حذف مالیات از ورزش گفت: «در اینکه ورزشکاران باید مالیات بدهند حرفی نیست اما هیچ باشگاه و مجموعه ورزشی سودده نیست که بخواهد مالیات بدهد. حذف مالیات از باشگا‌ه‌ها حرف درستی است و باید پیگیر آن باشیم چرا که مجموعه (شبکه) ورزش زیان‌ده است. اگر بخواهیم ناهنجاری‌ها را کاهش دهیم باید بیشتر به ورزش توجه کنیم و در اولویت‌مان باشد. باید ورزش را توسعه دهیم و به آن توجه کنیم.» تاج با بیان اینکه بی‌مهری‌های زیادی به فوتبال می‌شود خواستار حمایت از این رشته پرطرفدار شد: «فوتبال نیازمند این است که توجه و حمایت بیشتری شود. با وجود مشکلات زیاد اکنون در رده اول آسیا هستیم اما حمایت‌ها آن‌گونه که باید باشد نیست. چینی‌ها برنامه گسترده و بلندمدتی دارند که به قدرت اول فوتبال آسیا تبدیل شوند. فردی از چین به ایران آمد و می‌خواست در انتخابات فیفا شرکت کند، او می‌گفت مسوولان ارشد دولت چین تاکید کردند که باید در ۱۰ سال آینده جزو قدرت‌های اول آسیا باشند و کرسی‌های زیادی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا داشته باشند. با توجه به این شرایط و برای اینکه در سطح اول آسیا باقی بمانیم نیازمند حمایت بیشتری هستیم.» وی درباره بدهی باشگاه‌ها و مشکلاتی که آنها دارند، گفت: «یکی از راه‌حل‌هایی که وجود دارد این است که حق پخش به فوتبال تعلق گیرد درحالی که اکنون این‌گونه نیست. ما معتقدیم قانون باید اجرا شود و پرداخت حق پخش می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. در زمینه بلیت‌فروشی نیز مشکلاتی وجود دارد که درصدد حل آنها هستیم.»