دنیای اقتصاد: جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد که اجازه بازدید و بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را به هیچ کس نمی‌دهیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه اختتامیه مسابقات قرآنی خانواده‌های ارتش گفت: در مورد بازرسی از مراکز نظامی ما ستاد کل نیروهای مسلح موضع رسمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این مورد را ترسیم کرده است. بر این اساس ما به هیچ کس اجازه بازرسی از مراکز نظامی ایران را نمی‌دهیم. آنطور که در برجام آمده مراکز نظامی از بازرسی استثنا هستند و نیروهای مسلح با قوت از این موضع بحق خود دفاع کرده و اجازه هیچ بازدیدی را نخواهند داد.

مستندات اخطار به ناو آمریکایی را منتشر می‌کنیم

پوردستان همچنین درباره اخطار نیروی دریایی ارتش به یک شناور آمریکایی اظهار کرد: مقررات دریایی در این زمینه مشخص است و در جریان چند روزی که این اتفاق افتاد، یک شناور دچار مشکل شده بود که یکی از ناوچه‌های جمهوری اسلامی برای کمک به آن اعزام شد. در این حین یک شناور آمریکایی نزدیک این شناور آمده بود که با اخطار نیروی دریایی ارتش عقب‌نشینی کرد. از سوی دیگر امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران درباره اخطار ناوچه نداجا به یک فروند ناو آمریکایی گفت: هر کسی و با هر قدرتی که به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود، مقتدرانه به او اخطار می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود. مستندات اخطاری که به این شناور آمریکایی داده شده، موجود است و اگر لازم باشد آن را منتشر می‌کنیم.

رایزنی‌ها درباره صنعت دفاعی کشور

خبر دیگر اینکه روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع تاکید کرد: متخصصان صنعت دفاعی پشتوانه‌ای خوب برای نیروهای مسلح هستند. به گزارش «ایسنا» سرلشکر محمد باقری مسیر حرکت پیشرفت‌های دفاعی ایران را ‌پرشتاب عنوان کرد و افزود: وزارت دفاع باید برای تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی به کیفیت، کمیت و نوآوری محصولات دفاعی توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای تقویت و تامین سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح تلاش مضاعف را در دستور کار خود قرار دهد.