دنیای اقتصاد: به‌دنبال انتشار عکسی از نادرقاضی‌پور نماینده ارومیه در جریان جلسه رای اعتماد که در آن مشغول خوردن میوه بود، این ماجرا به جلسه علنی دیروز مجلس هم کشیده شد.

به گزارش «ایسنا» مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود که به‌عنوان مخالف در جریان رسیدگی به رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی صحبت می‌کرد، هنگامی که قاضی‌پور در جایگاه هیات‌رئیسه حضور داشت تا بخواهد تذکری را مطرح کند خطاب به وی گفت: شما که گلابی را خورده‌اید (اشاره به اقدام قاضی‌پور در جلسه رای اعتماد)، اجازه بدهید حرفمان را بزنیم و رئیس بشنود.نادر قاضی‌پور نیز در تذکری با استناد به ماده ۷۹ آیین‌نامه مجلس درباره حواشی نشست بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم خطاب به لاهوتی نماینده لنگرود گفت: آقای لاهوتی گاهی اوقات در صحبت‌هایشان تهمت می‌زنند. آذربایجان غربی مرکز تولید میوه از قبیل گلابی، هلو و شلیل است. بنده این کار را کردم (گلابی خوردم) تا رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی بدانند باید واردات میوه خارجی را قطع کنند. وی بیان کرد: می‌دانستیم آنجا فضول است، عکس می‌اندازند و از عمد این کار را کردم.نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین بیان کرد: نمایندگان به فکر کشاورزان و کارگران هستند، بنده نوکر کشاورزان و کارگران هستم نه اختلاس کردم نه پارتی‌بازی کردم، از کشاورزی دفاع کردم حتی از برنج و چای گیلان هم دفاع کردم.

درخواست برای محدود کردن حضور عکاسان

همچنین به گزارش «ایسنا» در پی حواشی به وجود آمده در مورد عکس یکی از نمایندگان در جریان رای اعتماد، جمعی از نمایندگان مجلس از هیات‌رئیسه درخواست کردند زمان حضور عکاسان مطبوعاتی در صحن علنی محدود شود و آنها بتوانند تنها دقایقی از جلسات علنی را حضور داشته باشند.

حضور وزرا در مجلس برای قدردانی

در خبری دیگر جمعی از وزرای دولت دوازدهم روز گذشته برای قدردانی از نمایندگان در مجلس حضور یافتند. محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات، عباس آخوندی و سیدعباس صالحی وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزرایی بودند که دیروز در مجلس برای تشکر حضور یافتند.

تذکر در مورد وضعیت محصوران

از سوی دیگر به گزارش «ایلنا» پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس در مورد وضعیت سلامتی نگران‌کننده محصوران تذکر داد.