دنیای اقتصاد: علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره رای بالای عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با وجود آنکه اخیرا استیضاح وی در مجلس مطرح بود، گفت: بالاخره عوامل مختلفی در این راستا وجود دارد، در مجموع عملکرد ایشان قابل قبول بوده است.

به گزارش «ایرنا» او افزود: یک عده فکر می‌کنند اگر ایشان را بردارند ممکن است یک فرد ضعیفی را در وزارت کشور قرار دهند؛ بنابراین به همین وزیر قانع می‌شوند. مطهری یادآوری کرد: در هر حال لابی‌های زیادی اتفاق می‌افتد، ممکن است بسیاری از نمایندگان در حوزه انتخابیه خود مشکلاتی داشته باشند و به آنها قول‌هایی داده شود که ما این مشکلات را حل می‌کنیم به هر حال گاهی نظرهای مخالف تبدیل به موافق می‌شود.وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد وزیر کشور مانند دولت یازدهم که بیان شده بود نتیجه یک معامله بود این دفعه هم چنین چیزی اتفاق افتاد، گفت: معامله خیر، اما به هر حال در بسیاری موارد رحمانی‌فضلی خوب عمل کرد، ضمن اینکه در بسیاری از موارد هم ایراد داشتیم، اما در مجموع با توجه به فشارهایی که به وزارت کشور از سوی برخی نهادها وارد می‌شود در مجموع چون رفتارش خوب بود، رای خوبی آورد.

جلسات اختصاصی آملی لاریجانی درباره سپرده‌گذاران

همچنین در جلسه علنی دیروز پارلمان، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس از برگزاری جلسات اختصاصی رئیس قوه‌قضائیه برای حل مشکل سپرده‌گذاران در موسسات اعتباری خبر داد. پزشکیان این خبر را در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی مطرح کرد. حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین شهر در تذکری شفاهی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: آقای سیف رئیس‌کل بانک مرکزی در تاریخ ۲۰ تیر امسال و در جلسه غیرعلنی مجلس و نیز طبق جمع‌بندی‌های رئیس مجلس قرار شد ظرف ۷ روز لایحه‌ای برای حل مشکلات موسسات اعتباری نظیر ثامن‌الحجج، کاسپین و البرز ارائه دهد، اما این لایحه تاکنون به مجلس نیامده است. او افزود: از طرفی قرار شده که از ظرفیت‌هایی که می‌توان برای برون‌رفت از این مشکل استفاده کرد، بهره گرفته شود؛ اما هنوز اقدامی در این زمینه نیز صورت نگرفته است. پزشکیان هم در پاسخ به این تذکر گفت: ما تاکنون جلساتی با قوه‌قضائیه داشته‌ایم و رئیس قوه‌قضائیه نیز اختصاصی جلساتی را برگزار کرده و دستورات لازم را داده و پیگیری می‌کند.