امواج میلیون دلاری

وزارت انرژی آمریکا

وزارت انرژی ایالات‌متحده اعلام کرده است که برای حمایت و توسعه دستگاه‌های مولد انرژی از موج و جزر و مد دریا، تا ۱۲ میلیون دلار در پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری کرده است.البته دو پروژه نخست مولد انرژی که قرار است کمک‌های مالی دریافت کنند، ابتدا باید در آب‌های آزاد مورد تست و ارزیابی قرار گیرند تا نشان دهند که در طولانی مدت، انرژی حاصل از موج توانایی رقابت با سایر انرژی‌ها را دارد. دو پروژه دیگر نیز برای توسعه باید چالش‌های اولیه فناوری انرژی جنبشی را پشت‌سر بگذارند.

پروژه‌های سرمایه گذاری شده عبارتند از:

آکوا هارمونیک (AquaHarmonics): برنده بزرگ جایزه انرژی موج، قرار است که نسخه بزرگ‌تری از دستگاه برنده‌شده خود را برای آزمایش در آب‌های آزاد بسازد.این پروژه که در ایالت اورگان آمریکا تست شده است، با افزایش پنج‌برابری در جذب انرژی به ازای هر واحد از هزینه ساخت، توانست مقام نخست را در رقابت جایزه انرژی موجی از آن خود کند. اکنون این شرکت به دنبال آن است که ابعاد مولدهای خود را افزایش دهد و همزمان هزینه تولید آن را نیز کمتر کند.

فناوری‌های تولید انرژی از موج کالیفرنیا (CWPT): دومین برنده جایزه انرژی موج، در حال ساختن دستگاه‌های مبدل انرژی موجی خود در ابعادی بزرگ‌تر به‌منظور آزمایش در آب‌های آزاد است.در جایزه انرژی موج، دستگاه‌های CWPT توانستند با افزایش سه‌برابری بهره‌وری انرژی به ازای واحد هزینه ساخت، مقام دوم را در رقابت انرژی موج کسب کنند. از طریق آزمایش، این شرکت توانایی تخمین ارزیابی و به‌روزرسانی هزینه‌های ساخت این فناوری در ابعاد واقعی را دارد.دانشگاه ایالتی پورتلند در ایالت اورگان نیز در حال توسعه پروژه‌ای چندمرحله‌ای است تا از این طریق بتواند با مغناطیسی کردن مولدهای خود، هزینه ساخت، قابلیت اطمینان و بهره‌وری مولدهای انرژی جنبشی خود را بهبود ببخشد.طرح افزایش نسبت دنده از طریق طراحی چند مرحله‌ای، ابعاد این مولد را کاهش می‌دهد که به نوبه خود منجر به کاهش بخش ساختاری دستگاه خواهد شد. گیربکس مغناطیسی که بدون هیچ‌گونه تماس فیزیکی انتقال سرعت را انجام می‌دهد، منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری این مولد می‌شود و در شرایطی که دستگاه بار بیش از حد را تحمل می‌کند، از آن محافظت می‌کند.موسسه خدمات مشاوره‌ای در ساکرامنتو کالیفرنیا نیز با اندازه‌گیری امواج از طریق رادار و شناورها و ادغام این دو اندازه‌گیری، به پیش‌بینی هرچه بهتر امواج دریا می‌پردازد و از این طریق اطلاعات موردنیاز برای دستگاه‌های کنترلی مولد انرژی موجی را فراهم می‌کند.فناوری پیش‌بینی دقیق امواج، می‌تواند به مبدل‌های انرژی موجی کمک کند تا با بهره‌وری بیشتری انرژی حاصل از موج‌ها را به برق تبدیل کند.