دنیای اقتصاد: در شرایطی که پرسپولیس فردا باید بازی بسیار حساسی برابر الاهلی عربستان برگزار کند، این باشگاه در بستر برخی تحولات اقتصادی مهم قرار گرفته است. از مدت‌ها پیش حرف و حدیث‌هایی در مورد احتمال وقوع تغییر در شرایط اسپانسری سرخپوشان به گوش می‌رسید و حتی اوضاع طوری بود که قرمزها در یکی، دو بازی از مسابقات این فصل بدون لوگوی همراه اول به مصاف رقبا رفتند، اما بعد از مدتی اختلاف‌ها برطرف شد و نشان اپراتور اول هم روی پیراهن شاگردان برانکو برگشت. با وجود این ظاهرا تلاش باشگاه برای انجام یک توافق بهتر ادامه داشت تا اینکه دیروز خبر جدیدی در این مورد به رسانه‌ها درز کرد. بر این اساس، ظاهرا پرسپولیس برای لوگوی اصلی روی پیراهن با همراه اول قطع همکاری کرده و با اپراتور دوم یعنی ایرانسل به توافق رسیده است. بر این اساس حتی گفته می‌شود فردا شب هم در بازی بسیار مهم با الاهلی، برای اولین بار شاهد درج عنوان ایرانسل روی پیراهن سرخ‌ها خواهیم بود. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که باشگاه پرسپولیس به شدت در تنگنای مالی قرار دارد. آنها به سرعت باید مبلغ طلب مانوئل ژوزه و دستیارانش را فراهم کنند و پس از آن نیز روی تسویه سایر بدهی‌های داخلی و خارجی متمرکز شوند؛ چه اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها دو ماه به باشگاه‌های ایرانی فرصت داده همه بدهی‌های‌شان را صاف کنند وگرنه از حضور در مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهند شد. به نظر می‌رسد وقوع تغییر در اسپانسری اصلی باشگاه هم ریشه در همین مساله دارد و شاید مدیران پرسپولیس توانسته‌اند قرارداد جدید را در شرایط مالی بهتری منعقد کنند.

امروز؛ جلسه مهم با وزیر

در همین راستا اما برخی منابع خبری گزارش دادند امروز جلسه‌ای بین علی‌اکبر طاهری و مسعود سلطانی‌فر برگزار می‌شود تا مدیرعامل پرسپولیس برای تغییر اسپانسر باشگاه، مشورت نهایی را از وزیر ورزش بگیرد. سلطانی‌فر که دیروز با رای نسبتا قاطع نمایندگان وزیر ورزش ماند، حرف آخر را در مورد توافق پرسپولیسی‌ها با اپراتور دوم خواهد زد؛ توافقی که اگر از سوی وزیر تایید شود، به‌طور قطع فردا شب شاهد نقش بستن لوگوی این اپراتور روی پیراهن سرخپوشان پایتخت خواهیم بود.

سامانه پیامکی باقی می‌ماند

در این میان ممکن است این شبهه مطرح شود که قطع همکاری با همراه اول، ملغی شدن سیستم پیامکی ۳۰۹۰ را هم به دنبال دارد، در حالی که هنوز چنین تصمیمی گرفته نشده است. اگرچه سامانه پیامکی مزبور زیر نظر همراه اول فعالیت می‌کند، اما حساب آن روی پیراهن پرسپولیس از این اپراتور جداست؛ چه اینکه در آغاز فصل حتی بعد از وقوع اختلاف بین پرسپولیس و همراه اول که منجر به حذف لوگوی این اپراتور شد، همچنان عنوان سامانه پیامکی ۳۰۹۰ روی لباس سرخ‌ها دیده می‌شد. بنابراین به نظر می‌رسد سیستم مزبور همچنان با عضوگیری به کارش ادامه خواهد داد.

استقلال هم در همین مسیر است؟

به‌طور همزمان اما حرف و حدیث‌هایی در مورد تغییر اسپانسر باشگاه استقلال نیز به گوش می‌رسد. دیروز «ایسنا» در این مورد نوشت: «بعد از گذشت چهار هفته از رقابت‌های لیگ برتر، باشگاه استقلال با یکی از اپراتورهای تلفن همراه در ایران به توافق رسید و قرار است از بازی با پدیده با نام اپراتور جدید روی پیراهنش وارد زمین شود. ظاهرا قرارداد جدید آبی‌ها با این اپراتور تلفن همراه باعث می‌شود پولی به این باشگاه تزریق شود و بالاخره بازیکنان استقلال بخشی از طلب خود را دریافت کنند. بازیکنان استقلال در این فصل هنوز پولی دریافت نکرده‌اند.» اگرچه این خبرگزاری نامی از اپراتور مزبور به میان نیاورده، اما به نظر می‌رسد در مورد استقلال هم مثل پرسپولیس پای ایرانسل در میان است و بار دیگر شاهد اشتراک حامیان مالی سرخابی‌ها خواهیم بود.