توفیقات بین‌المللی و توزیع سود قابل توجه

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان چهار‌شنبه ۲۸ تیرماه با حضور اکثر صاحبان‌سهام برگزار و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۹۵ به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی بیمه سامان، این شرکت به‌‌عنوان یک شرکت بیمه بورسی امسال نیز مجمع عمومی عادی سالانه خود را در مهلت مقرر قانونی برگزار و مفاد دستورجلسه ذکرشده در آگهی دعوت به مجمع را که در جراید به چاپ رسیده بود، به تصویب سهامداران رساند. بر این اساس، موسسه حسابرسی بیات رایان به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و موسسه حسابرسی آزمون پرداز ایران مشهود به‌عنوان بازرس و حسابرس مستقل علی‌البدل برای سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۶ تعیین و روزنامه‌‌ «دنیای‌اقتصاد» نیز به‌عنوان روزنامه‌‌ کثیرالانتشار برای درج آگهی‌‌های شرکت انتخاب شدند.

همچنین طبق گزارش هیات‌مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه، بیمه سامان در سال مالی ۹۵ مبلغ ۵,۰۹۸,۷۰۱ میلیون ریال حق بیمه تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از رشد ۴۲ درصدی برخوردار است. طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه بیمه سامان منتهی به ۳۰/ ۱۲/ ۹۵ از مبلغ ۷۳۰ میلیارد و ۷۵۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۴۶۱ ریال سود قابل تخصیص پس از کسر اندوخته‌های قانونی و سرمایه‌ای مبلغ ۱۲۳.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال به ازای هر سهم ۲۰۰ریال سود تقسیم شد. بنا برگزارش هیات‌مدیره به مجمع و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بیمه سامان مورخ ۲۸/ ۰۸/ ۱۳۹۴، مقرر شد سرمایه شرکت از طریق صدور سهام جدید از مبلغ ۶۱۸ میلیارد ریال به ۴/ ۸۰۳ میلیارد ریال افزایش یابد. افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی جمعا به مبلغ ۴/ ۱۸۵ میلیارد ریال از محل‌های یاد شده انجام خواهد شد.

در این جلسه احمدرضا ضرابیه، مدیرعامل بیمه سامان با ارائه گزارشی از توفیقات این شرکت در عرصه تعاملات بین‌المللی و نیز با تاکید بر گشایش‌های اخیر اقتصادی و افزایش تعاملات جهانی گفت: بیمه سامان در راستای محوریت برنامه‌های اجرایی توانمندسازی نمایندگان و عوامل فروش، تعاملات بین‌المللی خود را افزایش داده و در سال ۹۵ این شرکت نسبت به عقد قرارداد اتکایی بیمه‌های زندگی با شرکت مونیخ ری آلمان که بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌گر اتکایی دنیاست، اقدام کرده است. این قرارداد منحصربه‌فرد که برای اولین بار در تاریخ بیمه کشور ایران منعقد شده است منجر به افزایش چشمگیر ظرفیت ریسک‌پذیری شرکت در حوزه بیمه‌های زندگی شده، فعالیت‌های کارشناسی و ارزیابی ریسک را در شرکت تخصصی‌تر، دقیق‌تر و منطبق به آخرین دستاوردهای علمی دنیا می‌کند و همچنین موقعیت آموزش و توسعه استعداد‌های شرکت را بیش از پیش فراهم می‌آورد.

وی همچنین در خصوص اهداف و برنامه‌های آتی این شرکت افزود: بیمه سامان مومن به برنامه راهبردی پنج ساله ۱۳۹۶-۱۴۰۰ خود، با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص و مجرب، بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های نوین، آگاهی از تحولات جهانی صنعت بیمه و نیز ظرفیت‌های داخلی، در پایان سال ۱۳۹۶ سهم ۳/ ۲ درصدی از کل بازار بیمه کشور و در حوزه بیمه‌های زندگی نیز ۵/ ۷ درصد سهم از بازار را متصور است. که ان‌شاءالله با حمایت و همراهی سهامداران گرامی و تلاش و تعهد مدیران و همکاران دلسوز شرکت شاهد تحقق این اهداف خواهیم بود.

ضرابیه در خصوص چشم‌انداز آتی صنعت بیمه نیز گفت: با تدابیر دولت محترم سال ۱۳۹۵ سیاست‌های اقتصادی دولت منتج به مهار تورم شد که در صورت کاهش نرخ سود بانکی متناظر با تورم، این امر در میان‌مدت اثر مثبتی در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت و البته فرصت‌هایی را نیز برای صنعت بیمه مهیا می‌کند. از طرفی کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی برای شرکت‌های بیمه‌ای که در بیمه‌های عمر و تشکیل سرمایه فعالیت می‌کنند می‌تواند کاهش نرخ سود فنی این رشته را موجب شود. شرکت‌های بیمه برای ایجاد انطباق بین بازده دارایی‌ها و بدهی‌ها در حوزه بیمه‌های اندوخته‌ساز باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند تا بتوانند تعهدات بلندمدت خود به بیمه‌گذاران بیمه‌های زندگی را ایفاد کنند.

وی در پایان اذعان کرد: شرایط و دگرگونی‌های محیطی در سال گذشته موجب توسعه اقتصادی کشور در صنایع مختلف و افزایش فعالیت بخشی از واحدهای صنعتی کشور شد که این امر برای کارخانه‌ها و ساختمان‌های فرسوده، افزایش ریسک عملیات و خسارت‌هایی را به همراه داشت. از سوی دیگر تغییرات آب و هوا در کشور آسیب‌های طبیعی را رقم زد که هر چند صنعت بیمه کشور توان لازم برای ایفای تعهدات خود در مقابل این‌گونه خسارات را دارد، لیکن با توجه به تکرر وقوع حوادثی از این نوع، نیاز به رویکردی علمی‌تر به موضوع مدیریت و مدل کردن ریسک در صنعت بیمه کشور دیده می‌شود و نگرش آینده‌نگرانه ایجاب می‌کند که توسعه تعاملات بین‌المللی برای بهره‌گیری از ظرفیت سایر کشورها در پذیرش ریسک لازم در دستور کار جدی قرار گرفته و برای استفاده هوشمندانه از آن طرح‌ریزی شود.

توفیقات بین‌المللی و توزیع سود قابل توجه

توفیقات بین‌المللی و توزیع سود قابل توجه