خبر بازداشت حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری تایید شد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته در یک نشست خبری ضمن اعلام این خبر همچنین از تحقیق از افراد مرتبط و بازداشت برخی در ارتباط با پرونده خبر داد. او دلیل بازداشت برادر رئیس‌جمهوری را عدم‌تامین قرار از سوی او عنوان کرد و گفت: اگر وثیقه تامین شود، طبیعتا آزاد می‌شود و رسیدگی به پرونده ادامه می‌یابد. به گفته اژه‌ای، اتهام وی مسائل مالی است؛ اما ربطی به معوقات بانکی ندارد. محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد که قرار صادره، قرار بازداشت موقت نیست.

دنیای اقتصاد: سخنگوی قوه‌قضائیه خبر بازداشت حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهوری را تایید کرد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در نشست خبری روز گذشته‌اش با خبرنگاران گفت: از حسین فریدون در چند نوبت تحقیق شد و از افراد مرتبط هم تحقیق شد و برخی بازداشت شدندو برخی بیرون هستند. به گزارش «ایرنا» معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه روز شنبه برای ایشان قرار تامین صادر شد، ادامه داد: چون ایشان قرار را تامین نکرد، به زندان معرفی شد و اگر وثیقه تامین شود طبیعتا آزاد می‌شود و رسیدگی به پرونده ادامه می‌یابد. محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد که قرار صادره، قرار بازداشت موقت نیست. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی درباره اتهام فریدون گفت: اتهام وی مربوط به مسائل مالی است، اما ربطی به معوقات بانکی ندارد.

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه از دستگیری یک نفوذی آمریکایی توسط وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: این فرد به صورت مستقیم از آمریکا هدایت می‌شد. او گفت: این فرد در دادگاه بدوی به ۱۰ سال حبس محکوم شده که قابل اعتراض است. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، محسنی‌اژه‌ای درخصوص آخرین وضعیت پرونده توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهوری گفت: نیروهای انتظامی می‌توانستند همانجا اقدام کنند چون موضوع در خیابان بود. وی افزود: برخی افراد را اسم بردند که اینها در آن زمان توهین کرده‌اند، اما نشانی از منزل آنها ندادند برخی هم چهره‌شان را شناسایی کردند. سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: در هر صورت هنوز در مرحله رسیدگی است و کیفرخواست صادر نشده است. همچنین به گزارش «ایرنا» محسنی‌اژه‌ای اتهامات حمید بقایی، معاون محموداحمدی‌نژاد را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی اعلام کرد و گفت: حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که ٢ میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بود به فرد دیگری بدهد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون‌اول قوه‌قضائیه درباره اینکه چرا حکم جلب صادر شده، گفت: براساس اطلاعات بازپرس و دادستان، برای تکمیل پرونده، نیاز به دعوت بود. در ۲۴ اسفند ۹۵ این فرد احضار شده و مامور ابلاغ گفته که این فرد در آن آدرس شناسایی نشده است که قرار شد بررسی شود. این فرد در زمان تحقیقات دو وکیل داشت. این دو وکیل در زمان آزادی کفیل شدند. البته به وی ارفاق شده زیرا معمولا از خود وکیل، کفالت قبول نمی‌کنند، اما به‌خاطر ارفاق به وی، همین دو وکیل کفیل شدند. یکی از این وکلا که کفیل بوده، در دادسرا حضور دارد. به او می‌گویند ظرف مدت به وی ابلاغ کن که بیاید، می‌گوید شما احضاریه رسمی بفرستید.

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: وکیل حاضر نمی‌شود صورتجلسه را امضا کند. در نوبت دیگر نیز کفیل مطلع‌‌شده که این فرد را می‌خواهند؛ بنابراین خودش مراجعه کرده و گفته اگر می‌خواهید می‌گویم بیاید. به هر تقدیر این فرد نمی‌آید و جلب می‌شود. او همچنین گفت: این فرد به‌خصوص زمانی که در اختیار وزارت اطلاعات بوده، بارها و بارها غذای مورد دستور این فرد را از بیرون با هزینه خود دستگاه تهیه می‌کردند. این فرد مکرر با خانواده در تماس بوده و در سوئیتی بوده که یخچال و تلویزیون داشته و سایر وسایل موردنیاز را داشته و از نور کافی هم برخوردار بوده است. حتی می‌خواستند او را به بند عمومی منتقل کنند، اما گفته من در این سوئیت خیلی راحت‌تر هستم. اژه‌ای همچنین با اشاره به نامه احمدی‌نژاد خطاب به ملت گفت: بخش‌هایی از آن قابل‌تعقیب است. اژه‌ای در ادامه در مورد پرونده رئیس قبلی ناجا گفت: همان‌طور که آن زمان هم گفتم،ایشان بازداشت نیستند اما پرونده دارد.